Dyrektor generalny Huawei, Richard Yu, pragnie by firma stała się drugim największym producentem smartfonów w ciągu najbliższych 24 miesięcy. I może mieć powody do zadowolenia Chińczycy właśnie ogłosili realizację rocznego planu globalnej sprzedaży smartfonów – sprzedaży 140 mln egzemplarzy swoich telefonów. Seria P9 udowadnia, że jest jednym ze smartfonów, które odniosły największy komercyjny sukces dla Huawei.


Niezwykła popularność serii P9 wśród użytkowników, pokazuje, że konsumenci coraz częściej szukają wysokiej klasy urządzeń z segmentu premium. Wprowadzając Huawei P9, odpowiedzieliśmy na jeden z głównych trendów w wykorzystaniu urządzeń mobilnych – możliwość wykonywania profesjonalnych fotografii smartfonem – mówi Derek Yu, Dyrektor Zarządzający Consumer BG w Polsce.

Huawei jest globalnie trzecim największym producentem urządzeń wg raportu Strategy Analytics and International Data Corporation (IDC). W trzecim kwartale 2016 roku ta chińska firma sprzedała 33,3 mln urządzeń (o 23% więcej r.d.r., 44% całości stanowiły urządzenia średniej klasy), ustępując jedynie Apple (45,5 mln) i Samsungowi (72,5 mln). Udział Huawei na rynku urządzeń mobilnych wynosi obecnie 9,3%. A warto przypomnieć, że a przecież chiński koncern niedawno wypuścił Huawei Mate 9, który także ma spore szanse na sukces, szczególnie pod nieobecność Galaxy Note 7 od Samsunga. Dystrybucja nowego flagowca Huawei dopiero się rozkręca, ale poprzednik (Mate 8) zanotował porządne 7 mln sprzedanych sztuk na całym świecie.

źródło: Huawei

Kan