Jak wynika z raportu firmy Counterpoint, badającej światowy rynek smartfonów, 1 na 5 słuchawek sprzedanych w II kwartale 2015 roku należała do Samsunga. Oznacza to, że koreański producent pozostaje największym producentem smartfonów na świecie. Tuż za nim niezmiennie jest Apple.

Udziały rynkowe Samsunga w II kwartale oceniono na 21 %. Drugie miejsce na podium zajmuje Apple, które odpowiada za 14 % sprzedanych smartfonów, a trzecie do Huawei, z wynikiem 9 %. Kolejne pozycje zajmują Xiaomi (5 %), ZTE (5 %), LG (4 %) oraz TCL/Alcatel (3 %). Pozostałe 39 % to mieszanka innych producentów.


Jeśli przyjrzymy się poszczególnym częściom świata, zauważymy, że Samsung wygrywa ranking w Europe, Ameryce Południowej, Azji, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Jedynie w Ameryce Północnej zajmuje II pozycję, oczywiście za sprawą Apple. Gigant z Cupertino zajmuje tam 34 % rynku, Samsung ma 26 %, a LG 14 %.

Z raportu Counterpoint dowiadujemy się również, że 3 na 4 telefony sprzedane w II kwartale 2015 były smartfonami. Ponadto 50 % sprzedanych słuchawek obsługiwało LTE.

Źródło: Digital Trends, Counterpoint

Sewix