Huawei, globalny dostawca rozwiązań teleinformatycznych (ICT), zaprezentował podczas targów GSMA Huawei będzie współpracować z klientami i partnerami z branży, aby razem zbudować lepszą przyszłość bezproblemowej komunikacji.

Idea przewodnia Huawei na targach MWC 2014: Mobile Changes the World – rozwiązania i technologie mobilne, które zmieniają świat.


Po dwóch dekadach przewidywalnych trendów wzrostu i postępu technicznego, sektor teleinformatyczny wkracza w nową epokę głębokiej integracji świata fizycznego i cyfrowego. Wiąże się to z wyzwaniami i stawia przed operatorami zadanie przebudowy zasobów cyfrowych, aby skutecznie zrealizować nowe modele digitalizacji i internetyzacji.

W nadchodzących latach Huawei dostarczy swoim klientom wartościowe rozwiązania ICT, pozwalające korzystać z wszechobecnego dostępu do sieci, informacji i analiz opartych na Big Data, inteligentnych modeli biznesowych i narzędzi do przekształcenia życia społecznego. Firma ma zamiar współpracować z klientami, aby razem odkrywać potencjał tkwiący w zaawansowanych technologiach i rozwiązaniach teleinformatycznych oraz redukować dystans między użytkownikami, firmami i ich klientami oraz partnerami biznesowymi. Produkty i usługi Huawei wyposażą przedsiębiorstwa w narzędzia zapewniające sukces w nadchodzącej erze ITC.

Na targach MWC 2014, przedstawiciele Huawei rozmawiali z gośćmi o najbardziej aktualnych tematach dotyczących branży i prezentowali najnowsze rozwiązania, które pokazują jak technologie mobilne zmieniają świat. Poruszane tematy to m.in. budowa ultra-mobilnych sieci szerokopasmowych, operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług, elastyczne formy cyfrowej działalności biznesowej, przyszłościowa strategia Huawei dotycząca ewolucji sieci SoftCOM, a także regulacje i standardy obowiązujące w branży – powiedział Ryan Ding, Dyrektor Wykonawczy Zarządu i CEO grupy biznesowej Huawei Carrier Network.

Huawei eksploruje możliwości innowacyjnych rozwiązań ICT dla całej branży mobilnej

Realizując wizję ujętą w haśle „Mobile Changes the World”, Huawei skupia się na głównej strategii rozwoju. Dotyczy ona przebudowy infrastruktury teleinformatycznej, opierając się na otwartej współpracy z partnerami z branży. Modernizacja tradycyjnych rozwiązań umożliwi zapewnienie wszechobecnego, swobodnego dostępu do sieci mobilnych i zagwarantuje płynność operacji wymaganą w społeczeństwie informacyjnym opartym na usługach sieciowych. Na targach w Barcelonie firma zaprezentowała szereg innowacyjnych rozwiązań ICT opracowanych z myślą o sprostaniu nowym wyzwaniom, w tym m.in. ultra-mobilne rozwiązania szerokopasmowe, operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług oraz elastyczne formy cyfrowej działalności biznesowej i strategię SoftCOM.

Ultra-mobilne sieci szerokopasmowe: firma przedstawiła dane dotyczące trendów budowy sieci MBB i zadeklarowała pomoc operatorom w konstrukcji dostępnych, koordynowanych i wysokowydajnych sieci szerokopasmowych dostosowanych do ich potrzeb. Nowe sieci zapewniają elastyczność, wysoką wydajność, otwartość i możliwość obsługi MBB o wysokiej wartości dodanej, pozwalając firmom operatorskim dokonać transformacji i modernizacji systemów ICT i osiągnąć sukces biznesowy.

Główne rozwiązania:

  • Wysoce zintegrowane, niewielkie makrostacje: wiodące rozwiązanie Huawei, które umożliwia modernizację infrastruktury radiowej, wyposażone w ultra-szerokopasmowe podzespoły RF oraz rozwiązania Easy Macro i Blade Site.
  • Crowd-sourcing w rozwiązaniach Small Cell: Huawei jest liderem na polu kompleksowych rozwiązań typu Small Cell. Firma zaprezentowała serię rozwiązań do stosowania w budynkach i w terenie, a także pełną ofertę produktową, m.in. pierwszą w branży zewnętrzną mikrostację szerokopasmową, wielomodowe rozwiązanie multi-band do budynków, LampSite, stacje pico oraz platformę aplikacji dla przedsiębiorstw Service Anchor.
  • Sieci szkieletowe w chmurze: Huawei przedstawił trzywarstwową architekturę wirtualizacji funkcji sieciowych (NFV) i zademonstrował sposoby wirtualizacji i przeniesienia do chmury obecnych sieci szkieletowych, pokazujące zaawansowane możliwości CT rozwiązań NFV Huawei. Firma zaprezentowała też nowe rozwiązania maksymalizujące konwergencję sieci szkieletowych i przestawienie adapterów sieciowych na niższe warstwy sieci.
  • Przyszłe stacje 5G: Huawei przedstawił prototyp makro i mikrostacji 5G wraz z wybiegającymi w przyszłość scenariuszami epoki 5G, w której wysoka przepustowość, nieograniczona liczba połączeń i zerowe opóźnienia umożliwią superszybką komunikację w sieciach bezprzewodowych korzystających z pełnego spektrum.
  • Optymalna jakość usług LTE: Huawei zaprezentował całościowe rozwiązanie wideo eMBMS, technikę agregacji nośnych (CA) w tym samym standardzie oraz metody agregacji wielu strumieni (MSA – Multi Stream Aggregation) w różnych standardach, a także bogaty zasób usług VoLTE.
  • Rozwiązanie SDN dla bezprzewodowych sieci backhaul: Huawei przedstawił najnowsze, innowacyjne rozwiązanie SDN, które upraszcza operacje i konserwacje (O&M) bezprzewodowych sieci backhaul. Innowacyjny router umożliwia też płynną ewolucję sieci backhaul do standardu SDN, aby zwiększyć ich wartość komercyjną.

Operacje skupione na jakości i komforcie korzystania z usług: sektor usługowy jest dla Huawei jednym ze strategicznych obszarów inwestycji. Rozwijając model działalności skupiony na zapewnianiu najwyższej jakości usług, Huawei pomaga operatorom zwiększyć stopę zwrotu z inwestycji i generować dodatkową wartość biznesową.

  • Wydajne podnoszenie wartości dzięki strategii CEM (Customer Experience Management): rozwiązanie Huawei SmartCare CEM zostało pomyślnie zaimplementowane na całym świecie. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i usługom Huawei, firma jest w stanie pomagać operatorom w budowaniu wartości ich marek i podnoszeniu poziomu lojalności klientów, dostarczając modele skupione na maksymalizacji jakości i satysfakcji oraz informacje zebrane podczas analiz Big Data.
  • Ewolucja usług zarządzanych: Huawei zapewnia wiodące w branży usługi zarządzane, które ułatwiają operatorom podniesienie stopy TVO i przeprowadzenie transformacji operacji do najwyższego poziomu w danej klasie. Pakiet innowacyjnych usług Huawei pozwala na wypracowanie synergii centrów operacyjnych usług (SOC) i sieci (NOC), umożliwiając ewolucję działalności z modelu zorientowanego na sieciach, do modelu zorientowanego na usługi. Pozwala on również na doprowadzenie do konwergencji operacji w sieciach stacjonarnych i mobilnych, a także na konwergencję operacji ICT, wpisując się w aktualny trend rozwoju rozwiązań SDN/NFV.
  • Wydajna ewolucja sieci: Huawei świadczy usługi z zakresu doradztwa i integracji sieci, których celem jest umożliwienie płynnej ewolucji sieci i usług, a w dalszej perspektywie ułatwienie klientom podniesienia efektywności inwestycji dzięki zaawansowanym rozwiązaniom takim jak np. precyzyjne planowanie LTE, integracja HetNet, wydajne planowanie sieci IP i dynamiczny refarming.

Elastyczne operacje cyfrowe dla biznesu: Huawei realizuje strategiczne inwestycje w obszarach konwergencji usług cyfrowych, otwartości sieci, transformacji BSS (BES) i ewolucji IT, pomagając operatorom w implementacji bardziej elastycznych modeli biznesowych. Podczas MWC 2014, przedstawiciele Huawei wyjaśniali w jaki sposób usługi wideo umożliwiły optymalizację struktury przychodów i w jaki sposób kapitalizacja transmisji danych może zwiększyć dochody, pomagając operatorom dokonać wertykalnej ekspansji w branży.

  • Konwergencja sieci stacjonarnych i mobilnych – FMC 2.0: nowe rozwiązanie FMC 2.0, łączące w sobie usługi „stacjonarne”, „mobilne” i „content”, ułatwi operatorom przeprowadzenie konwergencji sieci stacjonarnych i mobilnych oraz odpowie na wysokie zapotrzebowanie na dostosowanie treści, pozwalając osiągnąć zrównoważony wzrost przychodów w warunkach rosnącej konkurencji na rynku.
  • Transformacja centrów danych (DC): całościowe rozwiązania DC ułatwiają modernizację centrów danych, m.in. produkty DC (rozproszone rozwiązanie DC), doradztwo w zakresie usług i możliwości integracji oraz innowacyjne możliwości świadczenia usług ICT w środowisku chmury.
  • Operacje cyfrowe: BES zapewnia użytkownikom najwyższy komfort korzystania z usług, elastyczne i otwarte procesy, a także dostęp do nowych możliwości. Rozwiązanie opiera się na analizach Big Data, które ułatwią operatorom odkrycie możliwości generowania dodatkowej wartości.
  • Cyfrowa modernizacja biznesu: Huawei pomaga operatorom dokonać transformacji modeli biznesowych, oferując dostęp do otwartej platformy usług SDP, konwergencję usług cyfrowych, zarządzanie łańcuchem wartości oraz możliwości ekspansji na rynku.
  • Kapitalizacja transferu danych: Huawei prowadzi precyzyjne działania marketingowe zorientowane na potrzeby konkretnych grup odbiorców, a także eksploruje możliwości innowacji wspólnie z firmami operatorskimi, aby podnieść wartość dodatkową generowaną przez transfer danych. Huawei sprawdza również możliwości nowych usług i modeli biznesowych takich jak transmisja wideo LTE, które pomagają operatorom
  • Wszechobecny dostęp do usług wideo: firma prowadzi ścisłą współpracę z partnerami, aby stworzyć opartą na zdrowych zasadach branżę usług wideo dla operatorów, która umożliwi czerpanie korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.
  • Wertykalna ekspansja dla firm z branży: innowacyjne i elastyczne rozwiązania ICT Huawei mogą ułatwić operatorom płynną i bezproblemową transformację modeli działalności oraz ekspansję na nowe rynki. Realizując wymogi rynku wertykalnego, Huawei oferuje operatorom bezprzewodowe rozwiązania komunikacyjne dla firm, interfejsy M2M oraz rozwiązania oparte o cloud computing.
    Koleje kroki – SoftCOM: SoftCOM to opracowana przez Huawei strategia dla architektury telekomunikacyjnej zorientowanej na oprogramowanie, która stanowi podstawę planów rozwoju architektury sieciowej w następnej dekadzie. SoftCOM w pełni wykorzystuje nowe idee i technologie, takie jak cloud computing, sieci oparte na oprogramowaniu (SDN), wirtualizacja funkcji sieciowych (NFV) i operacje oparte na internecie.

SoftCOM umożliwia operatorom racjonalizację zasobów sieciowych i IT oraz modernizację branży telekomunikacyjnej w zakresie architektury, sieci, usług i operacji, pomagając im wykorzystać strategiczne okazje rynkowe nowej epoki informacyjnej oraz rozwiązanie problemów strukturalnych, z którymi się mierzą.

  • Strategia NFV: NFV jest jednym z najważniejszych elementów strategii Huawei SoftCOM. W oparciu o założenia koncepcji NFV, węzły NE w architekturze SoftCOM są pogrupowane w trzypoziomowej strukturze umożliwiającej poziomą konwergencję i pionowy de-coupling. Trzy poziomy strukturalne to osprzęt bazowy, otwarta platforma chmury oraz oprogramowanie i usługi. Opracowano również nowe wymagania projektowe pozwalające osiągnąć zamierzone cele dla usług NFV. Zespół Huawei stworzył też koncepcję POC i stacjonarnych prób rozwiązań NFV. Firma planuje dalszą współpracę z operatorami, która ma na celu wykorzystanie innowacji technicznych i przyspieszenie wdrażania innowacji w całej branży, aby w pełni skorzystać z komercyjnych możliwości związanych z rozwiązaniami NFV.
  • FusionSphere Cloud OS: to otwarta platforma dla chmury, która została opracowana w celu integracji rozwiązań teleinformatycznych. FusionSphere wspomaga płynną migrację zasobów IT i usług telekomunikacyjnych operatorów na platformy w chmurze, umożliwiając im dostarczanie usług firmom i pomyślne przeprowadzenie modernizacji sieci i całej działalności biznesowej.

źródło: Huawei

Kan