HTC VIVE prezentuje nowe osiągnięcia w zastosowaniu VR w opiece medycznej oraz w rozrywce, podczas konferencji SOUTH BY SOUTHWEST 2022

HTC VIVE, jeden z czołowych graczy na rynku wirtualnej rzeczywistości klasy premium debiutuje
z nowatorskimi rozwiązaniami we współpracy z MyndVR i Holoride. HTC VIVE prezentuje też premierowy pokaz koncertu w wirtualnej rzeczywistości na platformie BEATDAY.

HTC VIVE poszerza swoje portfolio w branży VR i wprowadza kolejne innowacje dzięki współpracy
z MyndVR i Holoride. Firma posiada przodującą platformę VR i rozwinięty ekosystem urządzeń. Dzięki temu, podczas konferencji South By Southwest 2022, zaprezentowała nowe i unikatowe doświadczenia VR. Na SXSW, HTC VIVE uczestniczyła w czterech panelach tematycznych poruszających problematykę wirtualnej rzeczywistości w dziedzinie rozrywki, zdrowia, świata gier oraz ludzkich interakcji. Ponadto swój szczególny moment miała marka należąca do HTC, zajmująca się dystrybucją treści, VIVE ORIGINALS. Zaprezentowała ona premierę pierwszego koncertu w VR, na swojej platformie muzycznej w metawersum, BEATDAY. Podczas konferencji odbył się także seans poklatkowej animacji VR „The Sick Rose” na goglach VIVE Focus 3.

Będący wizją HTC świat VIVERSE obejmuje przedsiębiorstwa, klientów indywidualnych, rozrywkę oraz wiele innych branż. Założeniem tej wizji jest stworzenie otwartego i bezpiecznego miejsca umożliwiającego swobodne doświadczanie wirtualnej rzeczywistości.

 

Oto jakie aspekty swojej wizji HTC VIVE pokazała w Austin podczas South By Southwest 2022:

 

Medycyna i opieka nad osobami starszymi w VR

Partner HTC VIVE, MyndVR zaprezentował MyndConnect, nową usługę ukierunkowaną na zwalczanie poczucia izolacji i samotności wśród seniorów. MyndVR jest liderem w zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości w dziedzinie opieki nad osobami starszymi. MyndConnect to nowa generacja platformy komunikacyjnej, która pozwoli ulepszyć życie osób starszych. Umożliwi im spotkanie w metawersum
z mieszkającą daleko rodziną i krewnymi. Z aplikacji można korzystać na nowych, superlekkich okularach VR, HTC VIVE Flow, które charakteryzują się dużą wygodą i łatwością użytkowania.

 

Koncert VR

BEATDAY   The Beginning   Mini VR Concert

 

HTC VIVE zaprezentowała swoją platformę koncertową w metawersum, BEATDAY. Dotychczas była ona dostępna na płaskich ekranach, na komputerach PC i tabletach. Po raz pierwszy było można skorzystać z niej w wirtualnej rzeczywistości. Prezentacja odbyła się na goglach VIVE Focus 3, które doskonale nadają się do takich zastosowań. W BEATDAY artyści mogą występować nie martwiąc się fizycznymi ograniczeniami, ani niczym co mogłoby rozproszyć ich uwagę. Zapewnia to najnowsza technologia wychwytywania wolumetrycznego. Uczestnik koncertu VR także zyskuje dużą swobodę. Może spokojnie podziwiać występ z widowni, lub jeśli ma na to ochotę, może wejść na scenę i bawić się przebywając tam razem z zespołem.

 

VIVE Focus 3   in office 1

VIVE Focus 3   on a desk 2

Na targach SXSW można było wybrać się na wirtualny koncert tajwańskiego zespołu „Amazing Show”, a w przyszłości na platformie będzie możliwość tworzenia własnego avatara na czas koncertu oraz zapisywania go później jako token (NFT).

 

Kino VR

The Sick Rose Film Still 01

 

Marka HTC VIVE ORIGINALS i studio TurnRhino Original Desing połączyly siły, żeby stworzyć pierwszą na świecie realistyczną animacje w technologii 360 VR, ,,The Sick Rose’’. W produkcji pojawiają się tradycyjne tajwańskie figurki z masy solnej, oraz tysiące ręcznie robionych elementów scenografii. Animacja VR została stworzona w technice poklatkowej. Na konferencji SXSW, ,,The Sick Rose’’ po raz pierwszy została pokazana amerykańskiej publiczności.

 

Podróżowanie z VR

VIVE Flow and smartphone

 

Dzięki współpracy HTC VIVE i Holoride, uczestnicy SXSW 2022 mogli doświadczyć świetnej zabawy
w VR podczas przejażdżki samochodem po Austin w Teksasie. Pasażerowie mogli założyć okulary VR, HTC VIVE Flow i przetestować aplikacje, tworzoną przez Holoride. System przystosowuje się do ruchu pojazdu. Pozwala to grom i innym aplikacjom reagować w czasie rzeczywistym na styl prowadzenia, lokalizację, długość i rodzaj odbywanej trasy.