HTC ogłosiło dziś, że rusza sprzedaż zestawu do wirtualnej rzeczywistości Vive Pro Eye na rynku europejskim w cenie 1708 Euro (około 7344 zł) w sklepie internetowym Vive.com oraz w wybranych sklepach detalicznych. W nadchodzących tygodniach produkt pojawi się również w kolejnych regionach.

Vive Pro Eye, zaprezentowane wcześniej w tym roku na targach CES 2019, są wyposażone w najnowszą technologię śledzenia ruchu gałek ocznych i wyznaczają nowy standard biznesowych zastosowań rzeczywistości wirtualnej. Korporacyjni klienci w Europie otrzymają Vive Pro Eye w pakiecie z usługą Advantage, licencją dla firm i 2-letnią gwarancją na użytkowanie. Usługa Advantage o wartości 229 Euro netto (984 zł) oferuje dedykowane wsparcie i narzędzia do serwisowania produktów Vive Enterprise.

 

Nowa generacja rzeczywistości wirtualnej dla biznesu

Vive Pro Eye stworzono na bazie nagradzanych gogli Vive Pro z myślą o potrzebach klientów biznesowych. Zaimplementowane w Vive Pro Eye funkcje oferują między innymi:

 

  • Precyzyjne śledzenie ruchów gałek ocznych: dzięki nim możliwe jest tworzenie bardziej ekspresyjnych awatarów do interakcji w wirtualnych środowiskach spotkań i współpracy.
  • Dynamiczne środowiska szkoleniowe: umożliwiają odwzorowanie rzeczywistych scenariuszy, w których użytkownik otrzymuje wyniki z analizą i wskazaniem obszarów do poprawy.
  • Pogłębioną analizę danych: system w czasie rzeczywistym odczytuje reakcje użytkowników poprzez mapy zainteresowań i śledzenie spojrzenia, aby umożliwić analizę ich zachowań i procesów decyzyjnych.
  • Intuicyjne interfejsy użytkownika: pozwalają na wzrokową nawigację po menu, aby wyeliminować kontrolery i zwiększyć wygodę użytkowania w środowiskach takich jak salony gier VR czy rozrywka oparta na lokalizacji.

 

System Vive Pro Eye wykorzystuje technologię SteamVR 2.0,  dzięki której możliwe jest bardzo elastyczne tworzenie przestrzeni demonstracyjnych: od statycznych stanowisk po wieloosobowe środowiska VR o wymiarach 10 x 10m. To najwydajniejsze gogle w branży, które oferują dwa wyświetlacze OLED o łącznej rozdzielczości 2880 x 1600 pikseli oraz ulepszoną konstrukcję słuchawek.

 

„Gogle Vive Pro są rozwiązaniem preferowanym przez firmy z całego świata. Vive Pro Eye rozwijają zastosowane w poprzednim modelu technologie, aby spełnić rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne systemy VR. Oferują one użytkownikom biznesowym zestaw narzędzi, dzięki którym praca w rzeczywistości wirtualnej będzie jeszcze bardziej wydajna: od bardziej efektywnych szkoleń aż po skuteczniejszą analizę danych”, powiedział Graham Wheeler, dyrektor generalny HTC Europe.

 

Optymalizowanie wydajności dzięki foveated rendering

Dzięki zintegrowanej technologii śledzenia ruchów gałek ocznychużytkownicy mogą doświadczyć korzyści płynących z technologii foveated rendering. Polega ona na śledzeniu wzroku użytkownika i koncentrowaniu mocy karty graficznej i procesora na obszarze, który jest przez niego obserwowany. Dzięki temu uzyskana została wyższa efektywność obliczeniowa, a tym samym lepsza jakość obrazu.

 

NVIDIA, której karty graficzne RTX™ oparte na architekturze Turing oferują jedno z najlepszych na rynku rozwiązań do foveated renderingu, na tegorocznych targach GTC uznała Vive Pro Eye za preferowane gogle dla technologii Variable Rate Shading (VRS).  Na tych samych targach, Vive demonstrowało innowacyjne biznesowe produkcje między innymi Zerolight, twórcy Wirtualnego Doświadczenia BMW M, które powstało we współpracy z firmami NVIDIA i Vive. Aplikacja ta pozwala potencjalnym klientom wybrać opcjonalne wyposażenie i zasiąść za kierownicą wirtualnego samochodu w skali 1:1.

 

„Gogle Vive Pro Eye czerpią z wszystkich mocnych stron Vive Pro i przenoszą je na jeszcze wyższy poziom– powiedział Chris O’Connor, dyrektor techniczny Zerolight. – Dzięki zastosowanej w nich technologii śledzenia ruchu gałek ocznych możemy zaoferować klientom bardziej wartościowe rozwiązania, takie jak foveated rendering, czy szczegółową analizę zachowania użytkowników”.

 

 

Specyfikacje VIVE Pro Eye:

  • Ekrany:                                 Podwójne AMOLED o przekątnej 3,5’’
  • Rozdzielczość:                       1440 x 1600 pikseli na oko (łącznie 2880 x 1600 pikseli)
  • Częstotliwość odświeżania:   90 Hz
  • Pole widzenia:                      110 stopni
  • Dźwięk:                                Gogle z certyfikatem Hi-Res, słuchawki z certyfikatem Hi-Res (odłączane), obsługa słuchawek o wysokiej impedancji, ulepszona ergonomia słuchawek
  • Wejście:                               Dwa wbudowane mikrofony
  • Złącza:                                  USB-C 3.0, DP 1.2, Bluetooth
  • Czujniki:                               Śledzenie SteamVR™, akcelerometr, żyroskop, czujnik odległości między źrenicami (IPD), śledzenie ruchu gałek ocznych
  • Ergonomia:                           Regulacja odległości oczu od soczewek, regulacja odległości między źrenicami (IPD), regulowane słuchawki, regulowany pasek

 

Specyfikacja śledzenia oczu:

  • Częstotliwość wysyłania danych o spojrzeniu  (dwuocznym):                         120Hz
  • Dokładność:                            0,5°–1,1°
  • Kalibracja:                              5-punktowa
  • Śledzone pole widzenia:          110°
  • Dane wyjściowe                      
  • (dla każdego oka):                    Znacznik czasowy (urządzenie i system), źródło spojrzenia,kierunek patrzenia, pozycja źrenicy, bezwzględny rozmiar źrenicy, stopień otwarcia oka
  • Interfejs:                                 HTC SRanipal SDK
  • Zgodność z silnikami 3D:         Unity, Unreal