Producent sprzętu audio – firma Bose  – rozpoczęła przyjmowanie zamówień na przedsprzedaż okularów Frames z funkcją rozszerzonej rzeczywistości Audio. W USA można będzie je kupić za 199 Dolarów (~750 złotych). Dostępne będą różne rodzaje oprawek a zastosowane szkła będą blokować promieniowanie UV. Okulary ważą około 45 gramów.

Frames łączą w sobie funkcje okularów, słuchawek i urządzenia AR.  Nie mają one jednak ani ekranu, ani kamery – komunikują się ze swoim właścicielem za pomocą dźwięku, a nie obrazu.

Okulary dysponują wbudowanym mikrofonem i dwoma kierunkowymi głośnikami wbudowanymi bezpośrednio w zausznik. Pozwala to właścicielowi słuchać muzyki bez przeszkadzania innym, rozmawiać przez telefon i  wydawać polecenia dla asystenta Google lub Siri. Kierowanie odbywa się za pomocą gestów: aby odebrać połączenie przychodzące, trzeba będzie kiwnąć głową.  Baterii  okularów wystarczy na 3,5 godziny słuchania muzyki i 12 godzin pracy w trybie oczekiwania.

Przedstawiając swój projekt wiosną tego roku na festiwalu South by Southwest (SXSW), firma Bose stwierdziła, że jej platforma audio AR pozwoli deweloperom  wykorzystywać możliwości okularów na różne sposoby. Patrząc na przykład na budynek, szyld lub tabliczkę z nazwą ulicy, użytkownik będzie mógł uzyskać opis, czasy pracy, opinie i inne informacje na temat tego budynku. Póki co, na Frames nie ma jednak ani jednej AR-aplikacji, którą Bose chciałaby pokazać. Więcej szczegółów na temat platformy ma się pojawić w przyszłym roku.