Aby rozpocząć korzystanie z zegarka wystarczy:

    1. Uruchomić zegarek poprzez kliknięcie w przycisk SOS ( Karta SIM jest już zamontowana w zegarku )

    2. Zalogować się na stronie https://parentalctrl.calmean.com/panel/#/login lub pobrać bezpłatną aplikację CALMEAN Control Center:

    • ze sklepu GooglePaly dla Androida : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.calmean.control&hl=pl
    • ze sklepu iTunes dla iOS: https://itunes.apple.com/pl/app/calmean-control-center/id1176549368?l=pl&mt=8

Dane są przechowywane w Polsce wg standardów GIODO.


    3. Zarejestrować się, dodać urządzenie oraz je skonfigurować.

Instalacja i konfiguracja zegarka jest bardzo intuicyjna i rzeczywiście trwa zaledwie kilka minut jak opisuje to producent. Bardzo istotne jest tutaj to, że połączenie z zegarkiem jest przez Internet, więc korzystając z aplikacji należy być podłączonym do sieci.

Funkcjonalności aplikacji:

    1. Rejestracja urządzenia

    2. Dodanie numeru telefonu dziecka

    3. Możliwość zapały za subskrypcję:

    • Tylko opcja : 11,90 zł z wykorzystaniem polecenia zapłaty w Google Play


    4. Możliwość włączenia opcji podsłuchu:



    5. Lokalizacja:

    • Po wejściu w ekran można zobaczyć ostatnie położenie zegarka. Jako, że mieszkam w Warszawie lokalizacja zegarka jaką pokazywała Aplikacja była bardzo dokładna. W czasie trwania tygodniowego testu tylko raz się zdarzyło, że pokazana lokalizacja była przesunięta o kilkaset metrów pomimo, że zegarek nie zmienił swojego położenia. Błąd spowodowany był utratą zasięgu ( infrastruktura operatora komórkowego). W takim przypadku zegarek pokazuje przybliżoną lokalizację (wykorzystując technologię LBS) wraz z szarym kółeczkiem oznaczającym przybliżoną strefę, w której znajduje się dziecko.


  • W przypadku przemieszczania się z zegarkiem aplikacja pokazuje przebytą trasę z całego dnia. To chyba jedna z fajniejszych opcji. Możemy śledzić nie tylko aktualne położenie naszego dziecka, ale również przejrzeć historię z całego dnia ( czy też poprzednich dni – poprzez zmianę daty )


    6. Akcje:

    • Ekran akcje zawiera historię powiadomień. Niestety ekran ten w aplikacji mobilnej działa z bardzo dużym opóźnieniem w porównaniu do aplikacji WWW ( nawet kilka godzin) i nie posiada wszystkich informacji (np. brak pozycji z informacją o zdjęciu zegarka z ręki). Producent zapewnia, że pracuje nad rozwojem i spójnością wszystkich kanałów. Należy się więc spodziewać niedługo aktualizacji. W przypadku, gdy usuniemy sobie powiadomienia „PUSH” ( mając wyłączone powiadomienia SMS i e-mail – nie każdy chce korzystać z wszystkich kanałów), które otrzymaliśmy nie jesteśmy wstanie szybko zidentyfikować akcji jakie się zadziały z naszym dzieckiem właśnie ze względu na te opóźnienia.

Aplikacja:


W przypadku braku powiadomień „PUSH” system informuje o zdarzeniach za pomocą wysyłanych e-maili oraz SMS-ów bezpośrednio z zegarka do opiekuna (30 SMS-ów w pakiecie).

WWW:


    7. Ustawienia – konfiguracje zegarka:

    • Profil – nazwa zegarka ( np. imię dziecka )
    • Lista kontaktów – lista 10 kontaktów, do których dziecko może dzwonić w tym pierwszy kontakt spięty z funkcją SOS
    • Strefy – oznaczenie stref, w których przebywa dziecko – np. Dom, Szkoła, Przedszkole itp. czy strefy niebezpieczne, w których dziecko nie powinno przebywać i w przypadku pojawienia się np. w takiej strefie dziecko otrzyma notyfikację na swój zegarek. Po wyjściu z oznaczonej strefy powrocie do strefy rodzic dostaje powiadomienie.


Podczas testu funkcja ta działała prawie idealnie. Przy jednym wyjściu ze strefy pojawiło się opóźnienie – otrzymałam powiadomienie po kilku godzinach, gdy dziecko zdążyło już wrócić do strefy. Producent tłumaczył to obciążeniem serwera oraz jednocześnie zapewnił, że problem został już rozwiązany poprzez zwiększenie mocy obliczeniowej infrastruktury CALMEAN. Aktualnie problemy nie występują, a system ciągle jest monitorowany, aby nie doprowadzić do opóźnień w przekazywaniu istnych informacji w przypadku wzrostu obciążenia. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo dziecka, to taka funkcjonalność powinna działać bez zbędnych opóźnień i wierzymy w zapewnienia producenta :).


  • o Alarmy – 3 alarmy np. pobudka



Dodatkowe funkcje na WWW:

    1. Konfiguracja alarmów:


    2. Przedłużenie subskrypcji oraz możliwość dokupienia minut:

    • Dostępne subskrypcje z WWW:


  • Dostępne pakiety minut:


3. Konfiguracja maila do powiadomień ( Uwaga bez skonfigurowanego maila nie zadziałają powiadomienia Email. Niestety, przy rejestracji przez funkcję mail nie zapisuje się automatycznie na profilu. Należy go uzupełnić. Można to wykonać tylko przez WWW. Aplikacja mobilna nie posiada tej funkcjonalności). Czekamy na aktualizację aplikacji, producent obiecał nam, że programiści sprawdzają tę niedogodność i zmodyfikują na dniach.