Wg firmy Canalys, specjalizującej się w analizie rynku mobilnego, pierwsza połowa 2014 roku przyniosła aż 684-procentowy wzrost sprzedaży urządzeń tzw. elektroniki ubieralnej. Liderami rynku są firmy Fitbit, Jawbone, Samsung, Pebble oraz Sony.
Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się przede wszystkim gadżety Fitbit oraz Jawbone. Firmy te zaliczono do producentów z kategorii podstawowych opasek i bransoletek, mierzących naszą aktywność fizyczną. Jeśli chodzi o te bardziej „inteligentne” opaski, liderem jest Samsung ze swoim Gear Fit oraz zegarkami Gear 2 i Gear 2 Neo. Na drugim miejscu jest mało popularny u nas Pebble, na trzecim Sony.
Od trzeciego kwartału w raporcie zostaną uwzględnione również urządzenia z systemem Android Wear. Jeśli w końcu doczekamy się również inteligentnego zegarka od Apple, wzrost sprzedaży elektroniki ubieralnej będzie jeszcze większy. Wcześniejsze szacunki firmy Canalys mówiły o wzroście na poziomie 900 proc. pod koniec roku, jednak już teraz widać, że sprzeda się jeszcze więcej tych gadżetów.
Źródło: PhoneArena
Sewix
Zostaw komentarz