Wg firmy Canalys, specjalizującej się w analizie rynku mobilnego, pierwsza połowa 2014 roku przyniosła aż 684-procentowy wzrost sprzedaży urządzeń tzw. elektroniki ubieralnej. Liderami rynku są firmy Fitbit, Jawbone, Samsung, Pebble oraz Sony.

fot. Producent. Samsung Galaxy Gear vs. Sony SmartWatch 2

Do wzrostu sprzedaży przyczyniły się przede wszystkim gadżety Fitbit oraz Jawbone. Firmy te zaliczono do producentów z kategorii podstawowych opasek i bransoletek, mierzących naszą aktywność fizyczną. Jeśli chodzi o te bardziej „inteligentne” opaski, liderem jest Samsung ze swoim Gear Fit oraz zegarkami Gear 2 i Gear 2 Neo. Na drugim miejscu jest mało popularny u nas Pebble, na trzecim Sony.

Od trzeciego kwartału w raporcie zostaną uwzględnione również urządzenia z systemem Android Wear. Jeśli w końcu doczekamy się również inteligentnego zegarka od Apple, wzrost sprzedaży elektroniki ubieralnej będzie jeszcze większy. Wcześniejsze szacunki firmy Canalys mówiły o wzroście na poziomie 900 proc. pod koniec roku, jednak już teraz widać, że sprzeda się jeszcze więcej tych gadżetów.

Źródło: PhoneArena

Sewix