W ramach współpracy z inicjatywą (RED) Apple wspiera programy walki z HIV/AIDS. Finansuje doradztwo, badania, a przede wszystkim leki, które zapobiegają przenoszeniu zakażenia HIV z matki na dziecko. Dzięki sprzedaży produktów (RED) zebrano na ten cel już ponad 160 mln USD. Apple będzie sprzedawać czerwone iPhone’y 8 w ramach akcji (product)RED.

Cena czerwonych iPhone’ów ma wynosić 699 dolarów w wersji 64 GB, czyli tyle samo, ile „standardowy” iPhone 8. Pod względem specyfikacji czerwone iPhone’y 8 i 8 Plus nie różnią się niczym od „zwykłych” modeli tej generacji. Zamówienia na telefony można składać na stronie Apple od wtorku 10 kwietnia, zaś od piątku 13 kwietnia będzie je można nabyć w sklepach stacjonarnych firmy.

Poprzednia generacja iPhone’ów (7 i 7 Plus) w limitowanej, czerwonej serii (PRODUCT)RED została ogłoszona już marcu 2017 roku.

(product)RED folio case

(product)RED folio case

Z kolei dla posiadaczy iPhone’a X zaprezentowano skórzane etui w wersji (product)RED, również w kolorze czerwonym.  Zaprojektowane przez Apple etui ściśle przylegają do obudowy iPhone’a, w zasadzie nie zmieniając wymiarów urządzenia. Wytwarzane są ze specjalnie garbowanej i barwionej, miękkiej w dotyku europejskiej skóry, która z czasem pokrywa się naturalną patyną. Przyciski z obrabianego aluminium pasują do koloru skóry, wyściółka z mikrofibry skutecznie chroni iPhone’a, a etui nie trzeba zdejmować do bezprzewodowego ładowania. Etui ma kosztować 99 dolarów.

źródło: Apple