Tylko w pierwszych trzech tygodniach od publikacji polska gra mobilna Bouncing Ball okazała się hitem wśród graczy: zanotowała ponad 3,5 mln pobrań na urządzeniach działających na platformie iOS, bijąc na głowę konkurencyjne produkcje i stając się numerem 1 w USA. Rekordowe wyniki pierwszej gry mobilnej autorstwa Cloud Technologies dostrzegł sam Apple, który umieścił grę w zakładce „polecane” („Featured by Apple”) na Apple AppStore. Warszawska spółka już pracuje nad kolejnymi tytułami.


Bouncing Ball to pierwsza gra mobilna, która wyszła ze studia game-developerów działającego w ramach Cloud Technologies, warszawskiej spółki IT, specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań z zakresu analityki internetowej do personalizowania reklam w Sieci. Spółka na mocy umowy inwestycyjnej zawartej pod koniec 2014 roku pozyskała zespół posiadający kilkuletnie doświadczenie w tworzeniu gier mobilnych, który zasłynął m.in. z tytułów takich jak „Tiki Totems” czy „Zombie Road Trip”. Obie pozycje odniosły sukcesy na rynku globalnym.

Bouncing Ball od razu spotkała się z dużym zainteresowaniem użytkowników. Mimo że Apple otrzymuje dziennie blisko 1 000 nowych aplikacji mobilnych od developerów, to właśnie produkcja polskiego studia zyskała tytuł „Featured by Apple” i została umieszczona w Top 5 najczęściej pobieranych aplikacji. Cloud Technologies zapowiada już kolejne tytuły:


– Cykl życia gier mobilnych to średnio trzy miesiące, dlatego nie spoczywamy na laurach i idziemy za ciosem. Nasz team odpowiedzialny za gry mobilne pracuje nad kilkoma kolejnymi tytułami i jeszcze w tym kwartale spodziewamy się premiery kolejnej produkcji
– zdradza Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, największej platformy Big Data w Polsce – Bouncing Ball to połączenie klasycznej platformówki z grą typu arcade. Zadaniem gracza jest pomóc skaczącej kulce w przeskakiwaniu spiczastych przeszkód, klikając w odpowiednim momencie w ekran smartfona i podbijając ją od podłoża. Brzmi to może banalnie, ale gra jest naprawdę wymagająca, a przede wszystkim: uzależnia – dodaje Piotr Prajsnar.

Gra dostępna jest do pobrania ze sklepów iOS oraz Android w modelu freemium: ma charakter darmowy. Podczas rozgrywki wyświetlane są użytkownikom dyskretne reklamy, które jednak nie przeszkadzają w grze. Można je wyłączyć uiszczając drobną opłatę.

Gry mobilne będą stanowić jeden z kluczowych filarów działalności Cloud Technologies. Spółka chce wykorzystać fakt, że smartfony mają coraz większy udział w generowaniu danych o użytkownikach Sieci. Szczególnie aktywni pod tym względem są właśnie gracze, stąd też wziął się pomysł, aby ożenić ze sobą analitykę Big Data oraz gry mobilne. Ma to pomóc spółce w szybszej globalizacji oraz pozwolić na dywersyfikację źródeł przychodów.

Dlatego stawiamy przede wszystkim na USA, ponieważ to największy rynek gejmingowy świata. W ten sposób rozpoczynamy działalność na skalę globalną, która przy okazji daje nam możliwość analizy mobilnego Big Data – mówi Piotr Prajsnar – Według danych eMarketera w samych tylko Stanach Zjednoczonych w gry mobilne gra co drugi posiadacz smartfona. Przychody z reklam wyświetlanych graczom podczas rozgrywki w ubiegłym roku wyniosły 373 mln USD. W tym roku mają już osiągnąć poziom 478 mln USD, stanowiąc tym samym ponad 17 proc. całości przychodów w tej branży. To gigantyczna dynamika rynku, którą chcemy wykorzystać – wyjaśnia CEO Cloud Technologies.

Biznesowy potencjał płynący z powiązania rynku gejmingowego i analizy Big Data jest olbrzymi. Jak podaje Gartner posiadacze smartfonów pod koniec 2014 roku pobrali ponad 127 milionów aplikacji mobilnych. e-Marketer szacuje, że do końca 2017 roku co trzeci mieszkaniec Ziemi będzie użytkownikiem smartfona. IDC wartość całego rynku aplikacji mobilnych wycenia na blisko 35 mld USD i odnotowuje dwucyfrowe tempo jego wzrostu. Szczególną popularnością ten segment cieszy się za Oceanem.

źródło: Cloud Technologies

Kan