To nie był dobry rok dla Samsunga. Koreański gigant zanotował wyraźne spadki sprzedaży, a jego flagowiec Galaxy S5 spotkał się raczej z chłodnym przyjęciem. Nie zmienia to jednak faktu, że jak wynika z badań ACSI, klienci byli bardziej zadowoleni ze smartfonów Samsunga niż Apple.


Dane opublikowane w tym tygodniu przez American Customer Satisfaction Index ukazują zadowolenie klientów z różnych produktów oraz usług, w opraciu o ankiety przeprowadzone na 70 tysiącach Amerykanów. Jeśli chodzi o telefony komórkowe, na szczycie zestawienia znalazł się Samsung, zdobywając 81 punktów na 100 możliwych. To spory wzrost o 5 punktów w stosunku do roku poprzedniego. Apple zanotował spadek o 2 punkty i zdobył ich 79, przez co spadł na drugą pozycję.

Różnica między Samsungiem oraz Apple jest jednak niewielka. Koreańskiego producenta zapewne bardziej usatysfakcjonowałaby większa liczba sprzedanych smartfonów niż punkty ilustrujące zadowolenie klientów. Tymczasem w raporcie z ostatniego kwartału finansowym Samsung przyznaje, że zysk ze sprzedaży smartfonów był najniższy od 3 lat. W 2015 roku firma chce poświęcić więcej uwagi słuchawkom ze średniej i niskiej półki.

Źródło: DigitalTrends