Jaka jest tajemnica aplikacji, która przy niewielkim wsparciu reklamowym plasuje się wysoko w rankingach App Store? Wyspa Leona, aplikacja mobilna stworzona dla marki Hortex, jest przykładem udanej realizacji w segmencie marketingu dla dzieci. Właśnie ukazał się update, dzięki któremu Wyspa dostarczy młodym użytkownikom nową porcję zabawy i nauki.


Agencja kreatywna STETTINER na zlecenie firmy Hortex stworzyła rozbudowaną aplikację mobilną „Wyspa Leona”. Jest to zestaw gier zręcznościowo-edukacyjnych wspierających markę soków Hortex Leon. Aplikacja dostosowana jest do smartfonów i tabletów z systemami iOS oraz Android. Mobilna Wyspa Leona – w krótkim czasie, praktycznie bez promocji – zdobyła bardzo pochlebne opinie i osiągnęła w polskim App Store pierwsze miejsce w kategorii Kids.


Produkcja aplikacji oparta została na dwóch filarach. Pierwszym było zapewnienie dzieciom atrakcyjnego źródła rozrywki. Drugim zaś zbudowanie zaufania rodziców wobec produktu.


Do zapewnienia sukcesu realizacji nie wystarczyło samo stworzenie aplikacji zawierającej gry i zabawy dla dzieci. Tego typu rozwiązanie dość szybko spowszedniałoby ciekawskim i żądnym nowych wrażeń maluchom. Aby uniknąć efektu znudzenia, stworzono platformę, której stałe aktualizacje zapewniają wciąż nowe wyzwania i szanse do gry.


Choć aplikacja skierowana jest do dzieci, za ich rozwój w dużej mierze odpowiadają rodzice. I to oni decydują, czym powinna bawić się ich pociecha. Zaufanie rodziców do Wyspy Leona udało się zbudować dzięki wysokim walorom edukacyjnym aplikacji. Rodzice sięgający po Wyspę Leona mają świadomość, że oprócz zabawy ich dzieci otrzymają też sporą dawkę wiedzy.

Wyspę Leona można pobrać za darmo z:

    App Store: https://itunes.apple.com/pl/app/wyspa-leona/id684767554?mt=8

    oraz Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=air.eu.stettiner.wyspaleona

Wideo prezentujące aplikację dostępne jest w serwisie YouTube:

Pierwsza wersja aplikacji zawierała zestaw następujących gier:

    1) Astronauci,

    2) Gdzie jest Dino,

    3) Owocomania,

    4) Poszukiwacz skarbów

    oraz jedna zabawa niepunktowana:

    5) Bar Leona

Aplikację do lipca 2014 zainstalowało 19.600 użytkowników (iOS – 10.000, Android -9.619). Liczba ta rośnie z każdym dniem (szczególnie przy okazji up-date’ów). Zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Kids świadczy o tym, że Wyspa Leona umiejętnie angażuje dzieci i zdobyła zaufanie rodziców. Hortex daje swoim najmłodszym konsumentom dużo radości i podanej w ciekawy sposób wiedzy – przy czym buduje wizerunek przyjaznej firmy i mocno zakotwicza się w świadomości użytkowników. Istnieje duża szansa zaprzyjaźnienia się konsumenta z marką i częstego powrotu do produktów sygnowanych nazwą Leon.

źródło: Stettiner

Kan