Kontakt z konsumentem w czasie rzeczywistym online przy półce sklepowej stał się rzeczywistością, dzięki nowatorskiej technologii zastosowanej w platformie marketingu mobilnego hop2shop.


Hop2shop to platforma marketingu mobilnego w postaci aplikacji na smartfony, działająca w oparciu o system lokalizowania konsumenta (nazywany przez twórców BOX). aplikacja działa m.in. podczas wejścia konsumenta do sklepu, czy obecności przy określonej półce sklepowej. To nie tylko technologia bezpośredniego kontaktu z konsumentem w miejscu sprzedaży, ale realnie działająca aplikacja w oparciu o tę technologię.


Czy marketerzy są już gotowi wykorzystać nową technologię, o której się mówi? Jak to działa?

  • Aplikacja oparta jest o unikalny system lokalizowania konsumenta podczas wejścia do sklepu, wpływania na jego zachowanie i decyzje zakupowe w realnym świecie – decyzje zakupowe podejmowane są bezpośrednio w miejscu zakupu.
  • Dzięki zainstalowanemu w sklepie emiterowi dźwięku (fala ultradźwiękowa niesłyszalna dla człowieka), aplikacja w telefonie ściąga dane tuż po wejściu klienta do sklepu.
  • Dzięki technologii ultradźwiękowej telefon odbiera dane tylko z danego miejsca (danego sklepu), nie wychwytując informacji np. od konkurencyjnej sieci za ścianą.


W ten sposób możemy już od samego wejścia do sklepu prowadzić dialog z Klientem lub zachęcać go do angażowania się w zadania jakie dla niego dana marka przygotowała. Przyciągnąć do określonego towaru, zaproponować dodatkową promocję czy rabat, jeśli wiemy że przebywa w sklepie już dłuższą chwilę, czy spowodować że dorzuci do koszyka kolejny artykuł.

  • Technologia fali ultradźwiękowej pozwala także na lokalizowanie użytkownika „tu i teraz”. Wiemy na przykład, że użytkownik wszedł właśnie do naszego sklepu, a nie znajduje się kilka metrów dalej lub w pobliżu.
  • Twórcy twierdzą, że to narzędzie nie tylko wpływa na traffik. Znajomość konsumenta i umiejętne zastosowanie aplikacji przełoży się również na zwiększenie zakupów.

Stajemy się coraz bardziej „mobile”. Telefon mamy zawsze przy sobie i zastępuje nam on coraz większa ilość narzędzi. Teraz pozwoli też na bezpośredni kontakt konsumenta z marką, a nawet daną promocją czy produktem, pozwoli na otrzymanie dodatkowego kontentu i to nie w wirtualnym ale realnym świecie zakupów.” – mówi Andrzej Zychewicz – jeden z twórców aplikacji. Hop2shop przyniesie wiele korzyści zarówno konsumentom, jak i sieciom sklepów. Sprawi, że zakupy i promocje będą jeszcze bardziej zindywidualizowane, a informacje dla konsumenta będą pojawiały się w czasie rzeczywistym w domu, pracy, przed telewizorem, czy w momencie wejścia klienta do sklepu.


Aplikacja dostarczy także szereg nowych i niewykorzystywanych dotąd narzędzi sieciom sklepów, dzięki którym będzie można prowadzić klienta po całym sklepie i informować go na bieżąco o dostępnych promocjach lub spersonalizowanych ofertach – w czasie rzeczywistym, tuż po przekroczeniu progu sklepu.

Aplikacja przyniesie wiele korzyści dla klienta:

Dzięki hop2shop klient jest nagradzany za przyjście do sklepu. Za wybrane czynności – na przykład odwiedzenie sklepu, czy wejście do przymierzalni, klient otrzymuje punkty, które następnie wymienia na nagrody w postaci produktów, kart podarunkowych, czy usług. Każdy punkt wart jest 2 grosze.

W dostępnym w aplikacji schowku przechowuje przedmioty bądź usługi, które mu się spodobały i które być może chciałby w przyszłości kupić. Aplikacja pokazuje, gdzie najbliżej klient może dokonać zakupów (przedmiotów ze schowka), w którym centrum zbierze najwięcej punktów ( a więc gdzie warto się wybrać aby zdobyć najwięcej punktów), a także przypomni w danym sklepie, że posiada w schowku rzecz z tej właśnie sieci i może ją teraz kupić. Aplikacja wyśle do nas także informację, gdy sklep dokona obniżki cen na towar z naszego schowka.

Co więcej, dzięki możliwości zapraszania znajomych, użytkownik może pokazać przyjaciołom w swoim schowku co mu się podoba i co warto kupić, a także podejrzeć przedmioty polubione przez innych.


Hop2shop to także całe spektrum korzyści i zupełnie nowych narzędzi promocji dla sieci sklepów

Aplikacja buduje zaangażowanie wśród klientów. Od tej pory konsument jest prowadzony przez nas po całym sklepie, tak jak sobie tego życzymy. Wchodząc do sklepu widzi jakie oferujemy mu promocje i rabaty oraz za co (za jakie konkretne czynności) może otrzymać punkty. Gdy chcemy aby podszedł do jakiegoś konkretnego przedmiotu i obejrzał go, także zostanie za to nagrodzony.

Co istotne, aplikacja umożliwia wyświetlanie reklam i oferowanie promocji, dzięki czemu można ocenić jaki bezpośredni wpływ na zachowania konsumenta miała emisja danej kampanii. W jakim czasie po jej obejrzeniu klient pojawił się rzeczywiście w sklepie.

Sieci mają także możliwość tworzenia ofert dedykowanych – stworzonych dla konkretnego klienta, który odpowiada naszej grupie docelowej. Dzięki systemowi lokalizacji możemy zwiększyć traffic w naszym sklepie – na przykład w mniej uczęszczanych godzinach zaprosić klienta do sklepu i dotrzeć do osób, które w danej chwili znajdują się kilometr od niego. Dzięki takiej szybkiej promocji możemy w bezpośredni sposób oddziaływać na klienta zapraszając go do sklepu praktycznie natychmiast, w godzinach na których nam zależy i promując produkt który w danej chwili chcemy sprzedać.

Narzędzie daje także całe spectrum możliwości zbierania danych i robienia analiz dotyczących zachowań konsumentów, zwyczajów zakupowych oraz trendów, które dostępne są w czasie rzeczywistym i zbierane są na bieżąco.

Po czasie tworzenia i testów czas na rynkową odsłonę. Będziemy obecnie poszukiwać partnerów do współpracy, dzięki którym w pełni zaprezentujemy możliwości hop2shop. Obecnie trwają rozmowy z kilkoma markami odnośnie pierwszych instalacji BOXów i pełnego zastosowania technologii.” – dodaje Andrzej Zychewicz.

Tymczasem aplikacja jest już do ściągnięcia w App Store i Google Play i ma już swoich pierwszych użytkowników.

źródło: hop2shop