Firma Apple ogłosiła, że w 2013 roku klienci wydali w App Store ponad 10 miliardów USD, z czego ponad 1 miliard USD w samym tylko grudniu. Klienci App Store pobrali w grudniu ponad trzy miliardy aplikacji, przez co miesiąc ten zapisał się jako rekordowy w całej historii App Store. Twórcy aplikacji dla platform Apple zarobili już w App Store 15 miliardów USD.
„Pragniemy podziękować naszym klientom, dzięki którym rok 2013 był dla App Store najlepszy w historii” — powiedział Eddy Cue, wiceprezes Apple ds. oprogramowania i usług internetowych. „Świąteczna oferta aplikacji była w tym roku bezkonkurencyjna i już nie możemy się doczekać atrakcji, jakie twórcy oprogramowania szykują na rok 2014”.
Nowy system iOS 7 otworzył przed programistami możliwość wykorzystania przeprojektowanego interfejsu użytkownika oraz ponad 200 nowych funkcji i wywołań API. Tacy twórcy oprogramowania, jak Evernote, Yahoo!, AirBnB, OpenTable, Tumblr, Pinterest i American Airlines zaproponowali zupełnie nową jakość interakcji z użytkownikiem, lepiej eksponując treść, a jednocześnie zwiększając ogólną efektywność i wydajność aplikacji.
W roku 2013 byliśmy świadkami zaskakujących sukcesów takich aplikacji, jak Heads Up Ellen DeGeneres, Moves firmy ProtoGeo, Afterlight Simona Filipa i Impossible Road Kevina Ng. Wiele spośród największych hitów ubiegłego roku, m.in. Candy Crush Saga, Puzzles & Dragons, Minecraft, QuizUp i Clumsy Ninja, powstało w studiach międzynarodowych firm programistycznych, a jednocześnie na horyzoncie pojawili się twórcy, którym szczególnie bacznie warto przyglądać się w 2014 roku — na przykład Duolingo (Stany Zjednoczone), Simogo (Szwecja), Frogmind (Wlk. Brytania), Plain Vanilla Corp (Islandia), Atypical Games (Rumunia), Lemonista (Chiny), BASE (Japonia) i Savage Interactive (Australia).
Oferta serwisu App Store obejmuje ponad milion aplikacji dla użytkowników iPhone’a, iPada i iPoda touch ze 155 krajów świata. Z tego ponad 500 000 to aplikacje stworzone specjalnie dla iPada. Klienci App Store mogą wybierać spośród niezwykle szerokiej gamy aplikacji należących do 24 kategorii, takich jak gazety i magazyny w Kiosku, gry, aplikacje dla biznesu, aplikacje dostarczające wiadomości, aplikacje sportowe, dla dzieci, dla osób prowadzących zdrowy i aktywny tryb życia oraz przydatne w podróży.
źródlo: Apple
Kan
Nieźle. Mając w AppStorze tysiące darmowych aplikacji ludzie tyle za to płacą. Ja słyszałem plotki o niewielu darmowych appkach dostępnych dla iOS, ale mimo to zdecydowałem się na iPhone’a i wielce się zdziwiłem, bo za żadną z nich nie zapłaciłem. A ściągam sporo – gry, mapy, organizery, programy do obróbki zdjęć, e-readery itd. Mój faworyt minionego roku to aplikacja Panoramy Firm 🙂
Jesli sciagasz tylko bezpłatne aplikacje to nic dziwnego ze nic nie zapłaciłeś.
Wszystko fajnie jak się jest z pozycji użytkownika – gorzej jak się jest developerem – najgorzej kiedy jest się niezależnym developerem… Użytkownik chce coś za darmo – developer np. jakaś duża firma może zrobić wersję Lite i Full – albo w ogóle klepać apki free dodając do nich reklamy – ale jako osobna gałąź. Developer niezależny z reklam nie wyżyje. Uwierzcie mi wiem o czym mówię i UWIERZCIE MI moda na wszystko Free minie tak jak mija moda na mikropłatności i płatne dodatki! Ludzie coraz głośniej krzyczą, że nie życzą sobie kupowania gier, które już na dzień dobry mają rozplanowane DLC na kilka miesięcy ( w przypadku dużych platform ) lub gier, w których jest więcej reklam niż grania ( w przypadku mobilnych ). Więc zastanówcie się 2 razy czy sami chcielibyście robić wszystko za darmo…