Dwadzieścia minut temu zakończyła się konferencja Apple, która odbyła się w Yerba Buena Center for the Arts w San Francisco. Mogliśmy na niej poznać piątą generację iPad’a, a właściwie to nowego iPad’a Air.

Producent z Cupertino postanowił odejść od numerowego nazewnictwa kolejnej generacji swojego flagowego tabletu. Jak się spodziewano urządzenie jest o wiele lżejsze, węższe i cieńsze od poprzednika.


Najnowszy iPad zgodnie z oczekiwaniami został wyposażony w 64-bitowy, dwurdzeniowy układ Apple A7 – ten sam został zastosowany chociażby w iPhone 5S. Dodatkowo znajdziemy tutaj 10-calowy ekran Retina, 5-megapikseowy aparat oraz koprocesor M7. Całość waży zaledwie 450 gram , a jego grubość wynosi 7,5 milimetra.

Sprzęt ma być sprzedawany w wersji 16 GB LTE za kwotę 630 dolarów oraz wersji 16 GB WiFi za 499 dolarów.

W sprzedaży będą dostępne następujące wersje kolorystyczne :

-czarna

-srebrna

-szara

-biała


Pierwszego listopada ma rozpocząć się regularna sprzedaż iPad’a Air w takich krajach jak Australia, Austria, Belgia, Bułgaria, Kanada, Chiny, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finalndia, Francja, Niemcy, Gracja, Hong Kong, Węgry, Irlandia, Włochy, Japonia, Łotwa, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Holandia, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Singapur, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone oraz – co dla nas najważniejsze – Polska.

Źródło: thenextweb.com, Apple, własne

Marcin Kusz