Z myślą o mieszkańcach oraz turystach Wydział Kultury w Gdyni we współpracy z firmą LookSoft przygotowało aplikację mobilną „Gdynia Kulturalna”.
Gdynia Kulturalna to aplikacja, która ma na celu przybliżenie mieszkańcom oferty kulturalnej Gdyni. Użytkownicy odnajdą w aplikacji m.in aktualne wydarzenia, kalendarz oraz interesujące miejsca które warto odwiedzić.
„Praktycznie każde większe miasto w Europie posiada swoją aplikację. W Polce także jest co coraz częściej wykorzystywana praktyka promocji miast oraz komunikacji z mieszkańcami i turystami którzy je odwiedzają. Coraz częściej wybierając się gdziekolwiek najpierw sprawdzamy dostępność przewodników o tym miejscu dostępnych na telefony w marketach mobilnych. To trend nie do zatrzymania. Świadczy o fakcie wykorzystywania smartfona do prostych codziennych czynności. Ciszę się że Gdynia dołączyła do grona klientów LookSoft i mam nadzieję ze zarówno turyści jak i mieszkańcy Gdyni docenią jej użyteczność w praktyce” – mówi Łukasz Makowski, prezes zarządu LookSoft
Aplikacja podpowie na jakie wydarzenia kulturalne się wybrać, co słychać w bibliotekach i muzeach. Na ekranie głównym aplikacji promowane są najważniejsze wydarzenia w danym okresie czasu – każde z nich opatrzone ilustracją i rozbudowanym opisem.
Do dyspozycji użytkowników został oddany rozbudowany kalendarz – wydarzenia w nim podzielone są na kilka kategorii takich jak np. Muzyka, Wystawy, Film. Każda kategoria jest oznaczona innym kolorem. Dzięki przejrzystemu systemowi filtrowania można bardzo szybko sprawdzić ofertę kulturalną miasta na nadchodzące miesiące.
Każdy event został oznaczony na mapie – dzięki temu użytkownik może w łatwy sposób odnaleźć ciekawe wydarzenia i miejsca w swoim pobliżu.
Wydarzenia można udostępniać na Twitterze i Facebooku tak, aby dotarły do szerokiego grona znajomych. Dodatkowo każde wydarzenie można dodać do ulubionych – dzięki temu użytkownik nie zapomni o żadnym evencie i zaplanuje swój pobyt w Gdyni.
Aplikacja została opatrzona przejrzystą i nowoczesną szatą graficzną utrzymaną w odcieniach bieli i koloru niebieskiego. Dostęp do wszystkich funkcjonalności jest szybki i intuicyjny przez tabbar i proste menu główne.
„Aplikacja mobilna jest kolejnym krokiem, który ma przybliżyć ofertę kulturalną Gdyni naszym odbiorcom. W ostatnim czasie prężnie działamy w mediach społecznościowych, szykujemy nowy portal kulturalny i wydaliśmy kwartalny informator. aplikacja stanowi dopełnienie tych działań
i wierzymy, że będzie bardzo ważnym narzędziem popularyzującym szeroką ofertę aktywności w mieście” – mówi Monika Domańska, rzecznik ds. kultury w Gdyni.
Aplikacja dostępna jest na smartfony z systemem Android oraz na system iOS.
źródło: Looksoft
Kan
Nie tylko duże Miasta mogą mieć tego typu aplikację. Są to zazwyczaj rozwiązania drogie, a wcale tak być nie musi. Nasza firma stworzyła uniwersalny system (aplikację) dla miast, którą wystarczy spersonalizować i dostosować do potrzeb danego miasta. Dzięki temu koszt wdrożenia systemu może wynieść nawet i tylko 5.900 zł brutto! Aplikacja zawiera m.in. moduły: ciekawe miejsca i trasy, najbliższe wydarzenia, aktualności, pogoda, sondaże, zgłoszenia od mieszkańców, powiadomienia mieszkańców poprzez aplikację i SMS. Zapraszamy na naszą stronę http://Miasto.jestMobile.pl .