Oryginalny pomysł polskich programistów w ciągu kilku miesięcy zawładnął wyobraźnią entuzjastów mody i stylu. To pierwsza porównywarka ubrań, która jest połączona z platformą do głosowania.

Lookmash - moda styl i szafa
Lookmash – moda styl i szafa

Aplikacja na smartfony i widget dla sklepów online. Trójmiejski wynalazek codziennie pomaga podjąć właściwą decyzję podczas tradycyjnych zakupów w sklepie i zakupów online. Dla właścicieli sklepów online stwarza szansę na osiągnięcie wyższego poziomu konwersji i na pozyskanie klientów na dłużej.

Darmowa aplikacja dostępna jest na trzy rodzaje telefonów, do pobrania w AppStore, Google Play i Market Place. Umożliwia korzystanie z funkcji porad stylistycznych, powiadomień znajomych i doradzania innym. Działa bardzo prosto. Do dyspozycji mamy dwa pola porównawcze. Najpierw wybieramy jedną rzecz, robimy zdjęcie i zamieszczamy w pierwszym polu aplikacji. Podobnie robimy z drugą rzeczą, umieszczając ją w drugim polu aplikacji i czekamy na głosy użytkowników Lookmash z całego świata. Możemy ich naprowadzić, wybierając rodzaj spotkania, na jakie chcemy daną rzecz wykorzystać. Na bieżąco śledzimy wyniki, które mogą być dla nas źródłem inspiracji. Już po kilkunastu sekundach pojawiają się pierwsze. Aplikacja jest pomocna tym, którzy robiąc zakupy, chcą podeprzeć się opinią znajomych. Biorąc pod uwagę ilość dotychczasowych pobrań, a przekroczyła już 5 tysięcy, stanowi użyteczne narzędzie, alternatywne wobec najpopularniejszych dotąd MMSów.


Dla sklepów internetowych i ich klientów przeznaczony jest funkcjonalny, prosty w obsłudze widget działający na zasadzie drag&drop. Ostatnie badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC pokazały, że 83 proc. użytkowników internetu kupuje w sieci, jednocześnie 70 proc. potencjalnych klientów rezygnuje z zakupów ze względu na brak przekonania, co do słuszności dokonanego wyboru. Często nie wraca na stronę danego sklepu. Widget pozwala klientom podjąć decyzje zakupowe dzięki pomocy społeczności internetowej Lookmash, Facebook oraz stron partnerskich (lookmash.com, blogi modowe i aplikacje mobilne). Zgodnie ze statystykami prowadzonymi przez Lookmash, widgeta używa aż do 5 proc. użytkowników sklepów internetowych. Sklepom przynosi korzyść w postaci zwiększonego poziomu konwersji aż do 12 proc. Zważywszy, że z aplikacji Lookmash miesięcznie korzysta ponad pół miliona unikalnych użytkowników, ten poziom ma szansę się zwiększyć. Dodatkowo, sklepy mogą liczyć na lojalność klienta i zdobycie nowych, gdyż w każdym przypadku przy danym produkcie wyświetlają się dane sklepu. Widget dostępny jest w kilku wersjach językowych (w tym po polsku) i można go znaleźć w kilkunastu sklepach modowych w Polsce, Europie i USA. Niebawem zagości także w witrynach dużych sieci.

źródło: Lookmash

Kan