Jako można nie mieć praw do nazwy własnego produktu? Bardzo prosto wystarczy, że ktoś zarejestrował tą nazwę już wcześniej. Okazuje się, że w Chinach nawet kupno marki może nie wystarczyć do jej posiadania.

Na rynku chińskim właścicielem marki IPAD jest od 2001 firma Proview, produkująca monitory CRT. Powinienem raczej napisać była, bo w 2009 roku odsprzedała go firmie z Wielkiej Brytanii IP Applications, która to z kolei sprzedała go Apple.

Wyżej wymieniona transakcja nie jest uznawana przez chiński sąd, bo w jej przeprowadzeniu pośredniczyła firma z Tajwanu, a Chiny i Tajwan – zresztą sami wiecie.

Więc na chwilę obecna Apple posiada prawa do marki iPad wszędzie na świecie z wyjątkiem Chin, gdzie właścicielem tych praw jest podupadająca Proview.

Proview zagroziła Apple pozwem jeżeli ponownie wygra proces, może to doprowadzić do zablokowania sprzedaży iPada na rynku chińskim.

Oczywiście nikt nie wierzy, że tak się stanie. Jeżeli jest do wyboru wziąć ciężkie pieniądze lub blokować sprzedaż, co wybierzemy? Jasne, że tak.

Źródło:pcwrld.com

JarKen