Wiko, francuski producent smartfonów i akcesoriów do telefonów, znalazł się wśród jednej z dziewięciu spółek, które otrzymały nagrodę Google Android. To pierwsza edycja konkursu Google rynek mobile.

Wiko jest niezmiernie dumne z nagrody przyznanej mu przez jego partnera Google. Honoruje ona lata wysiłków i współpracę między dwoma firmami, która ma na celu tworzenie jak najlepszych smartfonów. Chcielibyśmy, aby nasze urządzenia sprostały oczekiwaniom szerokiego grona konsumentów – mówi Beata Kuć, marketing manager Wiko.

W 2007 roku smartfony były jeszcze kosztownym gadżetem, który posiadali nieliczni. Producenci musieli rekompensować wydatki poniesione na system operacyjny, oferując konsumentom uboższe oprogramowania smartfonów lub brać na siebie koszty stworzenia własnego systemu operacyjnego. Innymi słowy – smartfony nie były w zasięgu ręki przeciętnego użytkownika. Google postanowiło zmienić istniejącą sytuację i w 2007 roku stworzyło darmowy system operacyjny Android. W efekcie smartfony stały się dostępniejsze dla użytkowników. Obecnie ponad 24 000 urządzeń działa w oparciu o system Android3 . Co ciekawe systemowi operacyjnemu zaufało ponad 1 300 marek na całym świecie.

Wiko także postawiło na system Android. Produkty francuskiego producenta są obecne na ponad 30 rynkach. O ich rozwój dba ponad 500 osób, w tym 220 zatrudnionych w siedzibie firmy we Francji, gdzie powstają projekty wszystkich urządzeń pod okiem zespołu ds. projektu i rozwoju produktu – mówi Beata Kuć, marketing manager Wiko.

Obecnie francuski producent smartfonów wykorzystujący we wszystkich modelach system Android z nakładką Wiko UI może pochwalić się także wyjątkowo szybkim rozwojem:

  • W rankingu Deloitte Technology 2016 Fast 50 Wiko zajęło 29 miejsce we Francji i 137 w regionie EMEA.
  • Marka weszła na rynek operatorów i wprowadziła usługi B2B pod nazwą Wiko Business Solutions.
  • Wiko zapewnia także swoim użytkownikom doskonałą jakość usług dzięki pełnej ofercie smartfonów, urządzeń skomunikowanych, akcesoriów i usług przystosowanych do potrzeb klientów.

źródło: Wiko

Kan