Według raportu 2016 Dell Security Annual Threat Report aktualnie pojawia się coraz więcej szkodliwego oprogramowania wymierzonego w system operacyjny Android i stanowiącego zagrożenie dla smartfonów. W ciągu ostatniego roku obserwujemy liczne ataki ransomware (żądanie okupu za odszyfrowanie danych), a twórcy złośliwych aplikacji stosują coraz nowsze metody uniemożliwiające ich wykrycie. Rosnąca liczba firmowych i osobistych urządzeń, za pomocą których pracownicy uzyskują dostęp do danych oraz coraz większa liczba cyberataków wymagają od przedsiębiorstw zapewnienia bezpiecznego dostępu do kluczowych zasobów i aplikacji z dowolnego miejsca i urządzenia.


Odpowiedzią na te potrzeby są udostępnione przez Dell najnowsze aktualizacje systemu operacyjnego (OS) Secure mobile Access (SMA) SonicWALL. Umożliwiają one pracownikom zdalnym korzystającym ze smartfonów, tabletów czy laptopów dostęp do krytycznych firmowych danych, aplikacji i zasobów przez wirtualną sieć prywatną.

Nowa wersja rozwiązania Dell SonicWALL SMA 11.4 zapewnia bezpieczeństwo pracy wielu użytkowników, pozwalając na zdalny dostęp do danych w skali globalnej, niezależnie od rodzaju używanego urządzenia czy miejsca, w którym znajdują się pracownicy. W przypadku organizacji podlegających restrykcyjnym regulacjom (administracja rządowa, finanse czy opieka zdrowotna), SonicWALL SMA zapewni również zgodność rozwiązań bezpieczeństwa z najnowszymi przepisami prawa. Dzięki najnowszemu rozwiązaniu Dell Security firmy mogą zwiększać wydajność szybko rozwijającego się środowiska pracowników zdalnych, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo danych biznesowych.


Przy tak wielu urządzeniach mobilnych, zarówno firmowych, jak i osobistych, wykorzystywanych przez pracowników, dane i aplikacje przenikają się, zwiększając ryzyko poważnego naruszenia bezpieczeństwa. Oferta Dell SonicWALL Secure Mobile Access (SMA) minimalizuje ryzyko narażenia pracowników zdalnych i mobilnych na zagrożenia, zanim cyberprzestępcy uzyskają dostęp do danych znajdujących się w firmowej sieci lub urządzeniu mobilnym. Rozwiązanie zapewnia całkowicie bezpieczny, mobilny dostęp do wszelkiego rodzaju danych za pomocą dowolnego urządzenia wszystkim uprawnionym użytkownikom.” – mówi Patrick Sweeney, wiceprezes ds. zarządzania produktami i marketingu w Dell Security.

Portfolio rozwiązań Dell SonicWALL Secure Mobile Access wykorzystuje opatentowaną technologię stworzoną w celu wykrywania fałszywych i zainfekowanych aplikacji mobilnych, umożliwiając administratorom IT bezpieczne rozszerzenie usług zdalnych na platformy mobilne Android i iOS. SMA umożliwia administratorom nadawanie dostępu i opartych na rolach uprawnień, pozwalających pracownikom szybciej i łatwiej korzystać z zasobów korporacyjnych i pracować wydajniej. Z kolei organizacje mogą definiować takie zasady dostępu, które zabezpieczą firmowe sieci i dane przed nieautoryzowanym dostępem i złośliwym oprogramowaniem.


Bezpieczny dostęp, zwiększona wydajność

Według ostatniego raportu firmy Forrester, praca zdalna wymaga dostępu do poufnych danych każdego dnia, za pośrednictwem różnych urządzeń i z dowolnego miejsca. Jak wynika z badania, aż 52% pracowników umysłowych ma dostęp do danych klientów (takich jak ich imiona, nazwiska, informacje kontaktowe czy dane kart kredytowych), niezależnie od tego, czy rzeczywiście potrzebują ich w swojej pracy. Jak wynika z raportu, zapewnienie bezpieczeństwa tego dostępu to jedyny sposób na zwiększenie zaangażowania pracowników, bez ryzyka utraty zaufania klientów.

Najnowsza wersja Dell SonicWALL SMA 11.4 zapewnia bezpieczeństwo dostępu ze wszystkich najważniejszych systemów operacyjnych i urządzeń mobilnych, takich jak Windows, iOS, Mac OS X, Android, Kindle Fire, Linux i Chrome OS. Oprogramowanie zwiększa wydajność pracowników mobilnych i zdalnych, chroni dane przed zagrożeniami i jest zintegrowane z czołowymi w branży rozwiązaniami do zarządzania, zapewniając bezpieczne i kompleksowe zarządzanie systemami mobilnymi używanymi przez pracowników.

Dostępność:

Dell SonicWALL Secure Mobile Access OS 11.4 dostępny jest teraz bezpłatnie dla klientów, którzy posiadają SonicWALL SMA 1000 i aktualną umowę wsparcia.

Rozwiązania firmy Dell są dostępne zarówno bezpośrednio, jak i za pośrednictwem partnerów.

źródło:
Dell

Kan