Jaka jest najpopularniejsza aplikacja na urządzenia mobilne, którą znajdziemy praktycznie na każdym telefonie lub tablecie? Chyba nikt nie zdziwiłby się, gdyby był to YouTube. Nic dziwnego, że już połowa ruchu w serwisie jest generowana właśnie w ten sposób.


CEO YouTube’a, Susan Wojcicki, udzieliła wywiadu serwisowi Re/code w ramach serii Code/Mobile. Nie zabrakło danych statystycznych: Wojcicki podała, że około 50% wszystkich odsłon serwisu pochodzi ze smartfonów i tabletów. Ostatnim razem, 2 lata temu, wskażnik ten wynosił 40%.

„Urządzenia mobilne są bardzo ważne. Myślę, że dla każdej firmy obecnie to bardzo ważny rynek”, stwierdziła CEO YouTube’a. Rozmowa dotyczyła także nowych modeli subskrybcji w serwisie, w tym opcji uruchomienia płatnej wersji YouTube’a, pozbawionej reklam. Google pracuje także nad serwisem muzycznym, opartym o YouTube, pod nazwą Music Key.

Źródło: Re/code, Engadget

Sewix