Sukces IKO – aplikacji PKO Banku Polskiego – staje się faktem. W ciągu pierwszego tygodnia od startu komercyjnego nową usługę płatności mobilnych aktywowało blisko 6500 osób. 70 procent aktywacji IKO jest dokonywanych na urządzeniach z systemem Android, a pozostałe 30 procent to telefony z systemem iOS. Już piątego dnia po starcie przekroczona została bariera 5 tys. aktywacji IKO. Dla porównania, według podanych w tym tygodniu informacji, płatności mobilne T-Mobile MyWallet przekroczyły ten próg dopiero po trzech miesiącach od wprowadzenia usługi.
Wśród dokonywanych dotychczas przy pomocy IKO transakcji zdecydowanie najpopularniejsze są wypłaty z bankomatów PKO Banku Polskiego. W ciągu pierwszych 6 dni (7.03-12.03) dzięki IKO wypłacono gotówkę 1065 razy. Sumaryczna wartość wszystkich wypłat dokonanych przy pomocy aplikacji w tych dniach to 110690 zł. Duża popularność tego rodzaju transakcji – jak można wnioskować po komentarzach umieszczanych na fanpage’u IKO na Facebooku – wynika przede wszystkim z szybkości i prostoty tego rozwiązania w porównaniu z wypłatą przy pomocy karty. Dodatkowo użytkownicy zwracają uwagę na wygodę nowego sposobu wypłaty. Dzięki aplikacji nie trzeba nosić ze sobą portfela, aby uzyskać dostęp do gotówki – teraz wystarczy już tylko telefon z aplikacją IKO.
Sporą popularnością w ciągu pierwszych dni po starcie cieszyły się także przelewy na numer telefonu. W okresie między 7 a 12 marca użytkownicy IKO przesyłali między sobą pieniądze 368 razy. Średnia wartość przelewu na numer telefonu w tych dniach to nieco ponad 40 zł.
IKO to innowacyjna aplikacja do płatności mobilnych przygotowana przez PKO Bank Polski. Oprócz wypłat z bankomatów i przelewów na numer telefonu, umożliwia również płatności w terminalach płatniczych i sklepach internetowych. Funkcje płatnicze są uzupełniane przez bankowość mobilną, m.in. możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji. Aplikacja jest w tej chwili dostępna na systemy Android i iOS, w najbliższym czasie planowane jest jej udostępnienie również na systemy BlackBerry, Java i Symbian, a w kolejnym etapie również Windows Phone.
źródło
PKO Bank Polski
Kan
Warto przeczytać:
Płać aplikacją IKO w całej Polsce (wideo)
W/g zapowiedzi jest to aplikacja otwarta . Jeżeli PKOBP podpisze umowy z większa ilością ajentów rozliczeniowych i przystąpią do niej inne banki to można oczekiwać dużej jej popularności . Widać jak śmieszne było samozadowolenie szefów T- mobile – o czym pisałem – z rozwoju ich aplikacji .
jak będzie wykorzystywana do sprawdzenia salda rachunku to i może jakiś sukces zanotuje ta aplikacja
Do sprawdzania salda rachunku (nie tylko) od dawna przeznaczony jest iPKO Serwis mobilny . Tylko z tego powodu PKOBP nie wydawałby kasy na całkiem nową aplikację . Ale aby zrozumieć do czego ma ona służyć potrzebne jest choćby zrozumienie komentowanego artykułu .
~Lucek, ja wiem do czego to służy, więc się nie wysilaj
Biedronka ma wprowadzić płatności telefonem. Czy to będzie to? Bo jeżeli tak, to visa pożałuje twardego stanowiska w sprawie prowizji.
Mając na uwadze że w samym PKO BP pracuje ok. 30000 ludzi to te wartości podane przez bank nie budzą we mnie zachwytu
wprowadzają nowa usluge są newsy, mowi się cos o tym, powinni to wykorzystać, a tu kicha … dla większości telefonow nie ma jeszcze aplikacji.
Jest jakis sposob na uruchomienie tej applikacji na iphone z jailbreakiem?
W necie ściągniesz aplikacje iko na iphone. I będziesz korzystać z fajnej aplikacji PKO
Ludzie, gdzie w tym tel ustawić budzik?
Aplikacja na resztę systemów będzie dostępna na pewno, to kwestia czasu, skoro w pierwszych dniach aplikacje aktywowało ponad 6 tys. osób.
Wyczytałam właśnie że 11 kwietnia – planowane jest wdrożenie nowych systemów (Java, Symbian i BlackBerry). To bardzo dobra wiadomość:)