Zaprezentowany w Japonii przez operatora NTT DoCoMo telefon/smartfon to prototyp, nie mniej jednak obiecujący, jeżeli użyjemy odpowiednich programów i menu – oczywiście 3D żeby można było wykorzystać widok z przodu i z tyłu urządzenia.


Obie strony urządzenia biorą udział w obsłudze urządzenia, do celów demonstracyjnych wykorzystano kostkę Rubika, a dokładnie jej ułożenie za pomocą dotyku z obu stron ekranu.
Jakie można by zakładać zastosowanie?

  • Po pierwsze menu kontekstowe – wybieramy np.: zdjęcie i mamy je na całym ekranie z jednej strony, a po odwróceniu widzimy opcje: udostępnij, edytuj, kopiuj itp. Podobnie z inną zawartością – gry: odinstaluj, graj, wczytaj – możliwości są nieograniczone.
  • Po drugie obiekty 3D – patrząc z obu stron widzimy przód i tył – dwie strony, a nie tylko jedną. Dodatkowo możemy sterować przesuwem od dołu, np..; przewijanie zdjęć, przewijanie odtwarzanego filmu.
  • Po trzecie gry i rozrywka – podobnie jak w PSP Vita tylny dotykowy ekran może być wykorzystany do urozmaicenia zabawy.

Jeżeli urządzenie kiedykolwiek pojawi się na rynku i będzie oferowało dostatecznie dobrą jakość obrazu to za kilka lat możemy mieć kolejny kierunek w rozwoju telefonów.
Póki co problemy z widocznością mogą występować w świetle słonecznym, jedyne rozwiązanie – zakryć czymś ciemnym tył urządzenia.

źródło: gsmdome
Jarek Świerczewski