Polska firma MythicOwl stworzyła aplikację Parenting Hero, dzięki której rodzice mogą przetestować swoje zachowania i reakcje na typowe sytuacje, które mogą zastać ich w domu podczas opieki nad dziećmi. Już w styczniu pojawi się wersja aplikacji na system Android. Google Apple AppStore przekroczyła już 5,5 mln.


Parenting hero to aplikacja, w której rodzice mogą przetestować swoje zachowania i różne reakcje na typowe sytuacje, które mogą zastać w domu. Pomysł przyszedł, kiedy oglądałem scenki zawarte w jednej z książek o wychowaniu. Pomyślałem, że byłoby świetnie, gdybyśmy potrafili przetestować te same scenariusze w postaci aplikacji, żeby od naszego wyboru zależało, jak dalej potoczy się sytuacja – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Tomasz Mularczyk, prezes zarządu MythicOwl.


Aplikacja została opracowana przez psychologa i wykorzystuje sprawdzone metody z książki „Jak mówić, żeby maluchy nas słuchały. Poradnik przetrwania dla rodziców dzieci w wieku 2–7 lat” Joanny Faber i Julie King. Parenting Hero prezentuje scenki w formie animowanych komiksów. Twórcom zależało, aby nie był to tylko suchy opis sytuacji, dzięki czemu użytkownicy mogą się łatwiej wczuć w daną historię.


Jednym z przykładów takich scenek jest sytuacja, w której np. dzieci walczą ze sobą, starszy chłopiec popycha dziewczynkę, rodzic wchodzi do pokoju i zastaje właśnie taki niezbyt przyjemny, ale pewnie dość popularny obraz. W tym momencie gracz ma do wyboru sposób reakcji, może powiedzieć np. „Cicho, co tu się dzieje?” albo może spróbować rozdzielić te dzieci lub podejść do nich w taki sposób, w którym spróbowałby zaakceptować ich emocje i w jakiś sposób dalej zmoderować tę sytuację – informuje pomysłodawca Parenting Hero.

Parenting Hero – bądź mądrzejszym rodzicem (wideo)

Według statystyk serwisu AppBrain liczba aplikacji w sklepie Google Play przekroczyła już 3,5 mln. W ciągu dwóch ostatnich lat liczba ta niemal się podwoiła, a w trzecim kwartale 2017 roku liczba pobrań aplikacji przekroczyła 16 mln. Jak wynika z danych serwisu Statista, w 3 kwartale 2017 roku w sklepie AppStore dostępnych było ponad 2 mln aplikacji.

Aplikacja Parenting Hero jest aktualnie dostępna na platformę iOS. W styczniu 2018 roku ma się pojawić także wersja dla telefonów z systemem Android. Twórcy podkreślają, że produkt szczególnie dobrze trafia do osób, które interesują się nowymi technologiami.

Nasi użytkownicy to osoby, które po pierwsze są rodzicami, a po drugie są zainteresowane nowoczesnymi technologiami w wychowywaniu dzieci. Sytuacja w Polsce wygląda tak, że 92 proc. osób z tej grupy ma telefony z Androidem – zauważa Tomasz Mularczyk.

Z prognoz firmy App Annie wynika, że za 4 lata rynek aplikacji na świecie może osiągnąć wartość nawet 6,3 bln dolarów. Oznaczałoby to wzrost o 380 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Specjaliści przewidują, że w 2021 roku użytkownicy spędzą przed aplikacjami łącznie 3,5 bln godzin. Według raportu agencji Zenith pt. „Mobile Advertising Forecasts 2017” smartfon ma 62 proc. Polaków.

źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Kan