Na koniec 2014 roku liczba osób, które zmieniły dostawcę energii elektrycznej, przekroczyła 287 tys. Choć to ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z grudniem 2013 roku, to i tak skala jest niewielka. W tym względzie energetyka znajduje się na początku drogi, którą kilka lat wcześniej przechodziła telekomunikacja. Rosnąca świadomość konsumentów powoduje, że dostawcy usług muszą dostosowywać ofertę do ich wymagań.
– Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Zaczynają dostrzegać, że inny operator może sprzedać im energię i zaproponować ofertę lepszą pod względem zarówno cenowym, jak i jakościowym – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Andrzej Rogowski, prezes zarządu dostarczającej usługi do miejsca zamieszkania spółki Multimedia Polska. – Tak jak wiele lat temu byliśmy w zakresie usług telekomunikacyjnych na początku przemian rynkowych, tak dzisiaj jesteśmy w energetyce. Najbliższe lata pokażą, jak ten rynek ostatecznie będzie wyglądał. Ale to, co robimy, już dziś jest bardzo obiecujące.
Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych: telewizji cyfrowej z wideo na żądanie (VoD), szerokopasmowego i mobilnego internetu oraz telefonii. Od jakiegoś czasu oferuje także swoim abonentom coraz bardziej kompleksowe usługi dla domu: ubezpieczenia, monitoring pomieszczeń, a od 2014 roku zajmuje się również sprzedażą energii elektrycznej m.in. w tzw. Energetyzującym Pakiecie (wraz z telewizją i internetem).
– Prognoz dotyczących liczby odbiorców energii nie chcę przedstawiać, w sytuacji rynku publicznego nawet chyba nie bardzo mogę (spółka notowania jest na giełdzie, z czym wiążą się ściśle określone obowiązki informacyjne – red.) – wskazuje Andrzej Rogowski. – Jednak plany mamy dość ambitne. Na pewno nadal kluczowe pozostaną internet, głos i wideo. Ale po to, żeby rozszerzyć dostęp do klienta, zwiększyć jego satysfakcję i lojalność, na pewno będziemy rozszerzać ofertę.
Na koniec 2014 roku z usług spółki korzystało ok. 820 tys. klientów, z czego 437,1 tys. było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, internetu i telefonu), a ok. 130,2 tys. – trzech usług. Rogowski zapewnia, że spółka będzie rozwijać także swój serwis VoD (usług wideo na życzenie), który w najbliższym czasie zostanie wzbogacony o nowe treści.
– Umowy jeszcze nie są zamknięte, jesteśmy w ostatniej fazie ich dopinania – informuje Andrzej Rogowski. – Nie chcę wymieniać naszych partnerów, ale z co najmniej trzema wielkimi wytwórniami zawrzemy umowy, co oznacza, że większość dobrej oferty dostępnej na świecie będzie dostępna także w Multimediach.
Multimedia Polska ma 10,8 tys. klientów MVNO
Multimedia Polska działa w ok. 200 polskich miejscowościach. W ubiegłym roku przychody Grupy wyniosły 705,8 mln zł, skorygowany zysk EBITDA –355,6 mln zł, a zysk netto – 51,3 mln zł.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
To dobrze, że coraz więcej pisze się o zmianach sprzedawcy prądu. Choć w tym konkretnym artykule widać, że jest on lekko naprowadzający na jedna konkretną firmę. Zna ktoś jakieś alternatywy?
nie znam tej firmy więc się nie wypowiem czy jest dobra i zła, ale z własnego doświadczenia wiem, że takie mniejsze firmy mają sporo do zaoferowania. Ja jestem w novum od jakiegoś czasu i sporo zaoszczędziłam.
A dodatkowo też mają w opcji telefonię. Jak się zdecydujesz na więcej usług u nich będzie tanije i jedna faktura.
Jak zwykle jakaś reklama nowej firmy na rynku . Masa nowych firm które wcześniej nie miały styczności z energia zasypują rynek.
Ja do zasypywania nic nie mam, bo muszą coś zaproponować, aby zachęcić klientów. Może nie lubię tego typu artykułów, ale ludzie, czytajcie i się dowiadujcie o innych sprzedawcach i możliwościach. bo warto!
Jasne, że warto. Fajnie, że teraz każdy ma możliwość wyboru, może dopasować ofertę do swoich potrzeb. U mnie novum od roku, bardzo dobre podejście do klienta i niższe rachunki.
Z tego co słyszałem w novum mają nową promocję na oszczędność energii, nie pamiętam nazwy ale podobno nie źle się wychodzi w połączeniu pakietów.