Rynki afrykańskie i Ameryki Południowej mogą być bardziej atrakcyjne dla polskich producentów tanich urządzeń mobilnych niż np. rynek niemiecki. W krajach rozwiniętych zwykle większość procentowego tortu na rynku dzielą między sobą 2-3 duzi producenci, a dla pozostałych zostaje tylko kilka, maksymalnie kilkanaście procent. Firma Lechpol, właściciel Krüger & Matz, zamierza zdobywać bardziej egzotyczne rynki, zaczyna od Egiptu. W Polsce producent urządzeń mobilnych chce zadebiutować z telewizorami.

Pierwsza umowa, którą podpiszemy, to będzie Egipt, ale mamy kontakty również z innych krajów Afryki i z Ameryki Południowej. Każdy się bije o rynek niemiecki, bo jest duży i bogaty, natomiast okazuje się, że Egipt ma tyle samo ludzi, którzy niekoniecznie mają środki na to, by kupić sobie najnowszego Apple’a. Natomiast na Krügera na pewno będzie ich stać, a posiada bardzo zbliżone bądź te same funkcje podstawowe – twierdzi Michał Leszek, dyrektor marketingu w firmie Lechpol w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Jak wynika z raportu IAB Polska Mobile, 57 proc. internautów ma smartfony, ale z tego tylko 36 proc. wie, że używa smartfona i świadomie korzysta z jego funkcji. To oznacza, że większość użytkowników kupuje urządzenie niekoniecznie ze względu na jego zaawansowane funkcje, a kierując się jego wyglądem, marką czy ceną.

MWC 2014: Kruger i Matz od systemów audio, poprzez najnowsze tablety i smartfony

Jeżeli mamy 1,6 tys. zł wydać na drogi telefon znanej marki z segmentu A, a możemy kupić telefon o tych samych funkcjach, i nawet czasami wyglądający lepiej, z segmentu B za 600 zł, to może warto zdecydować się na telefon za 600 zł, a za ten 1 tys. zrobić coś, co w życiu naprawdę ma wartość – namawia Michał Leszek.

Właśnie podejściem, w którym to nie gadżet stawiany jest na pierwszym miejscu, ale inne aspekty i wartości, Lechpol spróbuje podbić polski rynek.

Kruger and Matz Drive: smartfon z wytrzymałą baterią za 549 zł

W tej chwili przygotowujemy się do rozpoczęcia dużej kampanii w Polsce. Zaczynamy 23 kwietnia i będziemy promowali taki styl życia i takie wybory konsumenckie, żebyśmy nie byli niewolnikami produktów, lecz żeby były one tylko ładnym, funkcjonalnym dodatkiem do naszego życia – zapowiada przedstawiciel marki Krüger & Matz.

Taka strategia ma mocne podparcie biznesowe, zwłaszcza w przypadku telefonów. Analitycy uważają, że rynek ten powoli zaczyna się zapełniać, a nowym rozdaniem mogą być właśnie niedrogie smartfony, które otworzą ten segment dla osób uboższych, dotychczas niezainteresowanych tego typu urządzeniami.

Test Kruger-Matz Live: niedrogi, a jednocześnie ultranowoczesny

Niewysoka cena nie musi też oznaczać gorszych parametrów technicznych czy gorszej jakości wykonania.

Będziemy wprowadzali modele z nowymi procesorami firmy Qualcomm. Będziemy wprowadzali modele, które będą w stanie obsługiwać technologię LTE – zapowiada Michał Leszek.

Szybki mobilny Internet w smartfonach to nie jedyna nowość, jaką szykuje Lechpol. Firma chce wejść na rynek telewizorów.

Telewizory będą spójne z całą koncepcją marki Krüger&Matz, czyli tak samo jak tablety i smartfony, będą bardzo dobre jakościowo, ale cena będzie możliwie najniższa bez straty na jakości, żeby móc zaoszczędzić kilka złotych i przeznaczyć je na życiową pasję – tłumaczy Leszek.

źródło: Agencja Informacyjna Newseria

Kan