Telix odwiedził supermultimedialny i supernowoczesny salon operatora sieci Plus przy ulicy Chmielnej 19 w Warszawie, gdzie była wystawa prac naszych Czytelników biorących udział w konkursie 10-lecia Telix.pl. W salonie na Chmielnej znajdziemy szereg nowinek technologicznych w dziedzinie telekomunikacji. Możemy w nim przetestować telefony, tablety i sprawdzić „na żywo” niemal każdy dostępny na rynku system operacyjny na komórkach.
Na nasze pytania odpowiada opowiada Kamil Zwierz, kierownik salonu Plusa na Chmielnej.
Telix: Tematem konkursu był telefon przyszłości. Czy klienci odwiedzający salon operatora często szukają super telefonu naładowanego zaawansowanymi funkcjami?
– Zdecydowanie tak, klienci którzy przychodzą do salonów Plusa są zainteresowani najnowszymi smartfonami. Pytają, który jest najnowocześniejszy, który jest najbardziej rozwinięty technologicznie, bo takie chcą kupować i użytkować – mówi Kamil Zwierz – Na funkcjonalnych stanowiskach można samodzielnie przetestować najnowsze modele telefonów, sprawdzić działanie notebooków lub laptopów z bezprzewodowym dostępem do Internetu oraz przetestować liczne usługi oferowane przez sieć Plus.
Telix: Czy klienci umieją się posługiwać najnowszymi gadżetami ?
– Świadomość i znajomość nowych technologii wśród klientów jest bardzo duża, można powiedzieć, że na dobrą sprawę można by zrezygnować z pracowników, których obowiązkiem jest pomoc w szczegółach obsługi smartfonu. Zresztą dobitnie udowodnił to konkurs na telix, który pokazał, że świadomość dzisiejszej technologii jest ogromna – podkreśla Kierownik firmowego salonu Plusa.
Telix: Czy zdarza się, że nowe produkty wzbudzają zaskoczenie nawet w pracownikach salonów?
– Bywa tak faktycznie, że nowy produkt wywołuje duże wrażenie, przykładem jest technologia LTE. Pozytywnym zaskoczeniem jest zasięg tej technologii, która pozwala nie tylko mieć zasięg na zewnątrz, ale i wewnątrz budynku.
Telix: Czy klienci odchodzą od standardowego telefonu z klawiaturą, niedotykowym ekranem na rzecz „inteligentnej komórki”?
Kamil Zwierz: Zapotrzebowanie na smartfony rośnie i zmienia się praktycznie z dnia na dzień. W porównaniu do poprzedniego roku, gdzie większość klientów pytała o klasyczne telefony dziś już 80 proc. smartfonów już jest sprzedawanych z Internetem. Kupując taki e urządzenie z transferem danych, użytkownik może sprawdzić działanie sieci. Dla jednych smartfon jest wyłącznie narzędziem do prowadzenia rozmów i sporadycznego sprawdzania e-maili, innym służy jako multimedialne centrum rozrywki. Ale nadal jest spora grupa klientów, która ceni sobie tradycyjny telefon. Ich zdaniem komputer służy do Internetu, a telefon jest do rozmowy i SMS-owania.
Telix: Czy nadal Internet w telefonie wzbudza obawy?
– Obawy są i część klientów dopiero po rozmowie z pracownikiem salonu, tak naprawdę uspokaja się, że Internet w smartfonie nie musi okazać się bardzo kosztowny. Plus ma w swoich ofertach specjalne pakiety internetowe przygotowane zarówno dla klientów korzystających z abonamentu, jak i tych decydujących się na telefon na kartę. Po wykorzystaniu określonego transferu obniżana jest jedynie prędkość, a dalsze opłaty nie są pobierane. Bez problemu można więc wybrać propozycję, która zaspokoi potrzeby konkretnego odbiorcy. Aby móc w pełni korzystać z funkcji smartfona i łączyć się z Siecią bez obaw o przekroczenie limitu, warto uruchomić bogatszą opcję – dodaje Kierownik firmowego salonu Plusa.
Wystawa projektów zwycięzców konkursu realizowana jest w salonie na Chmielnej na multimedialnych ekranach oraz na rzutniku projekcyjnym w centralnej części placówki. Telix oraz Plus serdecznie zapraszają do odwiedzenia salonu.
Huckleberry Friend
Sony MultiStation
Sony Xperia Pen
Sony Turning
Future mobilePhone
Sony Kids First Class
Sony GF1
Sony Xperia X – przód
Sony Eco
Sony Xperia G
Dex Harmony
źródło: wł.
Kan
ale jaja spoko kierownik ktoremu nie sa ootrzebni pracownicy heh