Najwyższe przychody w drugim kwartale w historii firmy odzwierciedlają wzrost sprzedaży urządzeń AGD z segmentu premium oraz części samochodowych firmy LG

LG Electronics ogłosiło najwyższe w swojej historii przychody w drugim kwartale, odzwierciedlające wysoką sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego LG w kluczowych regionach oraz wzrost zysku z działalności LG w zakresie komponentów samochodowych, odpowiadającemu odradzaniu się światowego przemysłu motoryzacyjnego.

W drugim kwartale 2022 roku firma LG odnotowała przychody w wysokości 19,5 bln wonów koreańskich, co stanowi 15-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego kwartału poprzedniego roku. Zysk operacyjny w Q2 wyniósł 792,2 mld wonów koreańskich i był o 12% niższy niż w tym samym kwartale ubiegłego roku, czego przyczyną były głównie wyzwania związane z łańcuchem dostaw i wyższymi kosztami logistycznymi.

Wpływ na biznes miał postępujący stan pandemii i zmienne warunki ekonomiczne. Przeciwdziałając tym czynnikom, firma LG wykorzystuje swój wszechstronny portfel biznesowy, rozszerzając sprzedaż z produktów premium na produkty masowe, a także rozwija obszary business-to-business, takie jak części samochodowe.

Dział LG Home Appliance & Air Solution odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 8,07 bln wonów koreańskich. Po raz pierwszy więc w historii firmy LG pojedyncza jednostka biznesowa przekroczyła kwartalne przychody w wysokości 8 bln wonów koreańskich. Zysk operacyjny wyniósł 432,2 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły o 18% w porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku, głównie dzięki większej sprzedaży urządzeń premium i nowych kategorii. Zaliczają się do nich urządzenia, wykorzystujące technologię parową, sprzedawane w kluczowych regionach Ameryki Północnej i Łacińskiej. Jednostka biznesowa planuje kontynuować swoją dynamikę poprzez poprawę konkurencyjności produktów premium i wzmocnienie linii produktów masowych.

Dział LG Home Entertainment odnotował w drugim kwartale przychody w wysokości 3,46 bln wonów koreańskich przy stracie operacyjnej w wysokości 18,9 mld wonów koreańskich, co odzwierciedla zwiększone inwestycje w marketing w odpowiedzi na zaostrzone warunki rynkowe. Strategia LG w zakresie rozrywki domowej będzie koncentrować się na skutecznym zarządzaniu wydatkami marketingowymi i rozwijaniu segmentu premium TV. Sprzyjać temu będzie szczególnie okres największej sprzedaży, w tym Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej oraz wakacje.

Dział LG Vehicle Component Solutions osiągnął w drugim kwartale sprzedaż w wysokości 2,03 bln wonów koreańskich, co stanowi wzrost o 19% w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku. Dzięki temu ta jednostka biznesowa po raz pierwszy osiągnęła rentowność. Znacznie wyższa sprzedaż była efektem proaktywnej reakcji LG na zwiększający się popyt ze strony producentów samochodów oraz efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw. W obliczu niepewności związanej z inflacją i ryzykiem geopolitycznym, firma będzie nadal budować silne relacje z globalnymi producentami samochodów, a także intensywnie zarządzać strukturą kosztów w celu dalszej poprawy rentowności.

Dział LG Business Solutions odnotował natomiast w drugim kwartale solidne przychody w wysokości 1,54 bln wonów koreańskich oraz zysk operacyjny w wysokości 14,3 mld wonów koreańskich. Przychody wzrosły więc o 19% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie dzięki poprawie sytuacji w segmencie business-to-business. Firma planuje intensywnie skupić się na odradzającym się segmencie B2B, poprzez opracowanie bardziej zindywidualizowanych rozwiązań i rozszerzenie portfela produktów, w celu uzyskania stabilnego wzrostu.

Działalność zaniechana: Wyniki finansowe za drugi kwartał działalności firmy LG w zakresie modułów fotowoltaicznych, która zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami została zamknięta w czerwcu, są traktowane jako strata z działalności zaniechanej.