Bank Millennium udostępnił usługę, dzięki której klienci, którzy złożą wniosek o kredyt hipoteczny, będą mogli na bieżąco śledzić jego status w serwisie internetowym Millenet i aplikacji mobilnej. Dodatkowo każdorazowo otrzymają informację, gdy status wniosku się zmieni, a także w łatwy sposób skontaktują się online z osobą zajmującą się wnioskiem. To pierwszy etap projektu szerszej digitalizacji hipotek w Banku Millennium, których sprzedaż w drugim kwartale 2020 wyniosła rekordowe 1,5 mld zł.   

 

– Bank szybko rośnie w sektorze kredytów hipotecznych, czego dowodem jest rekord sprzedaży z drugiego kwartału i świetne wyniki za całe pierwsze półrocze 2020 – 2,9 mld zł i wzrost o 50% r/r. Widzimy potrzebę zmian w procesie, przede wszystkim ze względu na zmieniające się potrzeby klientów. W naszych cyklicznych badaniach satysfakcji już przed pandemią klienci korzystający z kredytów hipotecznych mocno akcentowali trzy kluczowe kwestie związane z kredytem – bieżącą informację o czasie i postępach w procesie, łatwość pozyskania tych informacji oraz minimalizację liczby wizyt w placówce banku. Projekt pełnej digitalizacji hipotek jest odpowiedzią na te potrzeby, a w wyniku pandemii prace nad nim znacznie przyśpieszyły. To pierwszy etap, w niedalekich planach mamy udostepnienie kolejnych rozwiązań, a docelowo uruchomienie zdalnego procesu sprzedaży „end to end” w bankowości elektronicznej – mówi Ania Meunier, Kierująca Wydziałem Kredytów Hipotecznych w Banku Millennium

 

– Projektując nowe rozwiązania w zakresie hipotek po raz kolejny spojrzeliśmy na cały proces oczami klientów. Wiemy, że ubieganie się o kredyt hipoteczny to jeden z ważniejszych momentów w życiu, tym bardziej zależało nam na tym, by proces ten przebiegał płynnie i transparentnie. Zaproponowaliśmy więc rozwiązanie, które nie tylko pozwala na sprawdzenie statusu wniosku w dowolnym momencie, ale też umożliwia kontakt bezpośrednio z osobą zajmującą się wnioskiem. W dobie „nowej normalności”, w czasie pandemii, bardzo ważne jest, by jak najwięcej spraw można było załatwić samodzielnie, bez wizyty w placówce czy kontaktu z infolinią, jednocześnie nie chcemy zostawić klientów bez wsparcia konsultantów. Priorytetem jest dla nas zapewnienie jak najlepszego doświadczenia w korzystaniu z usług banku, niezależnie od tego jaki kanał dostępu klient wybiera. Chodzi o to, aby każdy proces mógł przebiegać omni-kanałowo, dlatego usprawniamy również te obszary, w których ważną dla klienta rolę odgrywa konsultant. Świetnie sprawdziło się to w przypadku wnioskowania o pożyczkę gotówkową. Proces wnioskowania o kredyt hipoteczny chcemy rozwijać w podobnym kierunku – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium

 

Możliwość śledzenia postępu wniosku o kredyt hipoteczny dostępna jest dla nowych wniosków, złożonych od dnia udostępnienia usługi. Klienci, którzy złożyli wniosek, korzystający z kanałów online banku, po zalogowaniu zobaczą status swojego wniosku na kaflu produktowym. Dodatkowo, po wejściu w szczegóły, będą mogli sprawdzić jego postęp, a po kliknięciu w przycisk „Poproś o kontakt” w łatwy sposób skontaktować się z ekspertem prowadzącym wniosek. Ponadto, wszyscy wnioskujący klienci będą informowani za pośrednictwem SMS o statusie wniosku (np. „Twój wniosek trafił do analityka”, „Mamy dla Ciebie pozytywną decyzję kredytową”, „Przygotowujemy umowę”, „Przygotowujemy wypłatę” itd.).