Liczba sprzedanych smartfonów w Chinach spadła do 103 milionów sztuk w czwartym kwartale 2018 r., co oznacza spadek o 9,7% rok do roku w analogicznym okresie, zgodnie z raportem IDC

IDC twierdzi, że spadek wynika z wielu czynników, takich jak sytuacja ekonomiczna i  dłuższe cykle wymiany. Chińskie marki: Huawei, Oppo i Vivo – które zajęły odpowiednio pierwsze, drugie i trzecie miejsce na rynku smartfonów w czwartym kwartale 2018 r. – firmy te zwiększyły liczbę sprzedanych smartfonów do odpowiednio 30 mln, 20,3 mln i 19,4 mln, co spowodowało łączny wzrost w ujęciu rok do roku odpowiednio o 23,3 proc.

Apple i Xiaomi – czwarty i piąty co do wielkości producentów w Chinach – odnotowały spadki sprzedaży w Q4, sprzedając odpowiednio – 11,3 milionów i 10,8 milionów,  w porównaniu do 14,8 milionów i 15,9 milionów smartfonów, sprzedanych rok wcześniej.

Pierwsze pięć marek miało łączny udział w rynku Chin w wysokości 91,4 procent w IV kwartale 2018 r., co oznacza polepszenie z 82,1 procent w 2017 r. w tym samym okresie.

 

Huawei nadal dominuje na Chińskim rynku. Sprzedaż smartfonów w IV kwartale spowolnił się 1

 

Silny wzrost Huawei na chińskim rynku wynika z decyzji Huawei o zapewnieniu różnych ofert poprzez różne linie produktów – smartfony z serii P, Honor i Mate – co poprawiło reputację firmy w Chinach, zgodnie z raportem IDC. Z kolei Apple zapowiedział niedawno zmianę polityki cenowej swoich produktów, żeby lepiej dostosować je do warunków danego kraju i wahań kursów walutowych. Co ciekawe, największy spadek w pierwszej piątce odnotował koncern Xiaomi.  W pierwszej piątce sprzedaży w Chinach nie znajdziemy natomiast globalnego lidera sprzedaży smartfonów – firmy Samsung.