Facebook stał się właścicielem serwisu Giphy – popularnej usługi tworzenia i udostępniania animowanych GIF-ów. Od teraz, jedna z największych w internecie bibliotek obrazów GIF, będzie wbudowana w Instagram i inne aplikacje należące do Facebooka.

Przejęcie zostało ogłoszone na stronie internetowej firmy. Warunki finansowe transakcji nie zostały ujawnione. Według publikacji Axios, Facebook zapłacił za GIPHY około 400 milionów dolarów.

Facebook, Instagram, Facebook Messenger i WhatsApp, opierają się o interfejs API Giphy, dzięki któremu użytkownicy mogą dołączać „GIF-y” do publikacji od wielu lat. Facebook twierdzi, że 50% od całego ruchu Giphy pochodzi właśnie z ich usług, z czego tylko połowa pochodzi z Instagram’a. Jednak z Giphy API korzysta wielu innych dużych witryn i aplikacji, takich jak Twitter, Pinterest, Slack i Reddit.

Po zamknięciu umowy pracownicy Giphy dołączą do zespołu Instagram. Jednym z ich zadań będzie uproszczenie sposobu publikowania animowanych zdjęć w historiach i wiadomościach prywatnych.

Dla użytkowników serwisu nic się nie zmieni. „Ludzie nadal będą mogli przesyłać GIF-y, deweloperzy i Partnerzy będą mieli dostęp do API, a kreatywna społeczność Giphy nadal będzie mogła tworzyć świetne treści” – ogłosił Facebook.