Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił klientom z segmentu przedsiębiorstw nowe narzędzie autoryzacji transakcji i logowania do serwisu bankowości internetowej. Jest to token sprzętowy z czytnikiem, oparty na autorskiej technologii Cronto firmy OneSpan.  

Nowo udostępniony token to nowoczesne i intuicyjne urządzenie służące do logowania i autoryzowania transakcji w serwisie bankowości internetowej Millenet. Umożliwia ono weryfikację i zatwierdzanie transakcji w dowolnym miejscu i czasie. Technologia Cronto wykorzystuje unikatowe rozwiązanie w postaci graficznego kryptogramu, składającego się z matrycy kolorowych kropek wyświetlanych na ekranie komputera. Generowany w serwisie bankowości internetowej kod graficzny sczytywany jest z ekranu komputera za pomocą tokena. Urządzenie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Działa w trybie offline, bez dostępu do sieci. TechnologiaCronto jest zgodna z zasadą WYSIWYS (What You See Is What You Sign – podpisujesz to, co widzisz), umożliwiając klientowi zweryfikowanie takich danych transakcji, jak kwota i numer rachunku przed jej zatwierdzeniem. Dodatkowym zabezpieczeniem urządzenia jest kod PIN, nadawany indywidualnie przez każdego użytkownika.

 

– Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce zaoferowaliśmy naszym klientom korporacyjnym nowoczesny token, pozwalający na budowanie doskonałego doświadczenie klienta, przy równoczesnym zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa. To dla nas priorytet. Jesteśmy jednym z liderów w tym zakresie, w tym roku po raz czwarty z rzędu zostaliśmy uznani za jeden z najbezpieczniejszych banków w Polsce*  – powiedział Andrzej Gliński, Członek Zarządu Banku Millennium.

– Firmy z segmentu bankowości korporacyjnej korzystają z takich narzędzi dziesiątki razy dziennie, dlatego wygoda, łatwość obsługi i najwyższy poziom bezpieczeństwa są niezwykle ważne dla nich i dla nas. Podjęliśmy decyzję o wyborze rozwiązania OneSpan wspólnie z naszymi klientami korporacyjnymi. Przyjrzeliśmy się różnym rodzajom rozwiązań dostępnych na rynku i sprawdziliśmy, które spełniają nasze wymagania dotyczące takich narzędzi. Zaprezentowaliśmy wyselekcjonowane urządzenia wybranym klientom, aby mogli wyrazić swoją opinię. Na podstawie opinii klientów wybraliśmy rozwiązanie OneSpan– powiedziała Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

– Banki coraz częściej uwzględniają znaczenie doświadczenia klienta we wszystkich obszarach, w tym w bankowości przedsiębiorstw. Bank Millennium zdecydował się wyjść naprzeciw potrzebom swych klientów korporacyjnych, udostępniając rozwiązanie przygotowane przez OneSpan – mówi Dan Dica, Starszy Wiceprezes OneSpan ds. Sprzedaży Globalnej.

 

Aby zalogować się do Millenetu za pomocą tokena, należy podać dane logowania, uruchomić urządzenie i zeskanować nim kolorowy kod wygenerowany w systemie bankowości elektronicznej, następnie podać PIN do urządzenia oraz przepisać kod widoczny na ekranie tokena. Autoryzacja operacji przebiega w sposób analogiczny, bez potrzeby ręcznego przepisywania danych do urządzenia.