Firma Meta opracowuje inteligentne okulary z sztuczną inteligencją we współpracy z włoską marką wysokiej mody Prada, założoną w 1913 roku przez Mario Pradę. Premiera urządzenia będzie częścią szerszej strategii firmy mającej na celu wprowadzenie jej technologii do branży modowej.

  • Cena od 299 dolarów
  • Przedsprzedaż  startuje od 11 lipca

 

Jak podaje TechCrunch, współpraca z Pradą może wskazywać, że Meta dąży do poszerzenia grona partnerów poza długoterminowym sojuszem z największym producentem optyki dla marek modowych EssilorLuxottica. Wcześniej Meta aktywnie współpracowała z tą firmą i jej markami zależnymi, w tym Ray-Ban, pod którą wypuściła inteligentne okulary z obsługą AI.

Warto zauważyć, że Prada nie wchodzi w skład struktury EssilorLuxottica, jednak od dawna współpracuje z nią w zakresie produkcji optyki. Niedawno strony przedłużyły umowę partnerską.

 

 

Sprzedaż okularów Ray-Ban Meta AI smart glasses przekroczyła już kilka milionów egzemplarzy. Eksperci ocenili jako „udany start” w segmencie urządzeń do noszenia. W tym tygodniu firma ogłosiła również partnerstwo z inną marką EssilorLuxottica — Oakley, która produkuje wysokiej jakości okulary, a także obuwie i akcesoria.

 

Zdjęcie główne: Boz @boztank (twitter)