• Nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji zostały dodane do pakietu Visa Protect, aby pomóc w zapobieganiu oszustwom
  • Wśród najnowszych usług: najnowocześniejsze rozwiązanie w zakresie oszustw związanych z płatnościami natychmiastowymi oraz rozszerzone możliwości ograniczania oszustw, niezależnie od sieci płatniczej.

Firma Visa, lider w dziedzinie płatności cyfrowych, ogłosiła dalszy rozwój swojej globalnej działalności w zakresie usług o wartości dodanej, wprowadzając nowe rozwiązania w zakresie zapobiegania ryzyku i oszustwom oparte na sztucznej inteligencji.

Nowe produkty, będące częścią kompleksowego pakietu Visa Protect, zostały zaprojektowane w celu ograniczenia oszustw związanych z natychmiastowymi płatnościami między kontami i płatnościami bez obecności karty (CNP), a także transakcjami zarówno w sieci Visa, jak i poza nią.

Visa Protect jest częścią szerokiego pakietu usług Visa o wartości dodanej, który rozrósł się do prawie 200 produktów, obejmujących pięć kategorii o wysokim popycie: Akceptacja, Doradztwo, Wydawanie, Otwarta Bankowość i Ochrona.

Aby pomóc klientom w radzeniu sobie z rosnącą liczbą złożoności, Visa połączyła dziesiątki lat doświadczenia i znaczące inwestycje zarówno w sztuczną inteligencję, jak i zapobieganie oszustwom, z 10 miliardami dolarów tylko w ciągu ostatnich pięciu lat na technologie i innowacje, aby pomóc zmniejszyć liczbę oszustw i zwiększyć

 

„Płatności cyfrowe wykraczają daleko poza finalizację sprzedaży – wkraczamy w erę nowoczesnego handlu, w którym zwycięzcy poruszają się szybko, sztuczna inteligencja jest niezbędna, doświadczenia są elastyczne, a bezpieczeństwo jest natywne” – powiedział Antony Cahill, Global Head of Value-Added Services, Visa.

„Firmy szukają partnerów, którzy mogą umożliwić ich ambicjom konkurowanie i wygrywanie, a my jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy zaufanym partnerem pomagającym rosnącej liczbie klientów robić dokładnie to w konkurencyjnym środowisku”.

 

Bezpieczeństwo i zapobieganie oszustwom mają fundamentalne znaczenie dla Visa. W ubiegłym roku Visa pomogła zablokować nieuczciwą działalność o wartości 40 miliardów dolarów, prawie dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Dzisiejsze ogłoszenie koncentruje się na nowych rozwiązaniach Visa Protect, które mają na celu zaspokojenie potrzeb klientów i wykorzystanie głębokiej wiedzy firmy w zakresie sztucznej inteligencji:

  • Rozszerzenie Visa Advanced Authorization (VAA) i Visa Risk Manager (VRM) dla płatności kartami innymi niż Visa:

    umożliwiając emitentom uproszczenie operacji wykrywania oszustw w ramach jednego rozwiązania do wykrywania nadużyć, które pomaga wzmocnić ochronę przed oszustwami przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

  • Ochrona płatności między kontami w czasie rzeczywistym:

    Pierwsze rozwiązanie Visa do zapobiegania oszustwom stworzone specjalnie z myślą o płatnościach natychmiastowych, w tym portfelach cyfrowych P2P, transakcjach między kontami i systemach płatności natychmiastowych banków centralnych. Ta nowa usługa, oparta na modelach wykrywania AI opartych na głębokim uczeniu się, zapewnia ocenę ryzyka w czasie rzeczywistym, która pomaga instytucjom finansowym zapobiegać oszustwom poprzez automatyczne blokowanie złych transakcji, zanim do nich dojdzie.

Każdy produkt będzie dostępny dla klientów od pierwszej połowy 2024 roku, z różnymi datami premiery w zależności od produktu i rynku.