Najwyższe przychody za cały rok i czwarty kwartał w historii firmy LG Electronics dzięki dużemu popytowi na urządzenia AGD i telewizory klasy premium

Firma LG Electronics Inc. (LG) utrzymała wysokie wyniki w roku 2021, osiągając najwyższe w historii roczne przychody ze sprzedaży w wysokości 74,72 biliona KRW (63,16 mld dolarów amerykańskich). Wzrost o 28,7% w porównaniu z rokiem 2020 wynikał przede wszystkim ze zwiększonej sprzedaży urządzeń gospodarstwa domowego i telewizorów OLED klasy premium. Zysk operacyjny na poziomie 3,86 biliona KRW (3,27 mld dolarów amerykańskich) zasadniczo nie uległ zmianie – zanotowano jednoprocentowy spadek w porównaniu do roku ubiegłego.

W czwartym kwartale firma LG odnotowała także rekordowe przychody ze sprzedaży w wysokości 21,01 biliona KRW (17,76 mld dolarów amerykańskich), co stanowi wzrost o 20,7% w stosunku do czwartego kwartału w roku ubiegłym. Zysk operacyjny w wysokości 677,7 miliarda KRW (572,87 mln dolarów amerykańskich) spadł o 21,4% w porównaniu do tego samego kwartału ubiegłego roku ze względu na wyższe koszty surowców i globalne koszty logistyki. Pomimo utrzymujących się w 2022 r. trudnych warunków gospodarczych firma LG kontynuuje wzmacnianie konkurencyjności poprzez dalszą poprawę struktury kosztowej i poszerzanie obecności na globalnym rynku urządzeń AGD i telewizorów klasy premium.

Dla działu LG Home Appliance & Air Solution był to kolejny rekordowy rok pod względem przychodów, które w 2021 r. wyniosły 27,11 biliona KRW (22,92 mld dolarów amerykańskich). Stanowi to wzrost o 21,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie za sprawą dobrych wyników w nowych kategoriach, takich jak produkty do utrzymania higieny. Roczny zysk operacyjny w wysokości 2,22 biliona KRW (1,88 mld dolarów amerykańskich) był o 2,9% niższy niż w poprzednim roku z powodu wyższych kosztów surowców i globalnej logistyki. Rekordowe przychody za czwarty kwartał wynoszące 6,52 biliona KRW (5,52 mld dolarów amerykańskich) były o 17,7% wyższe niż w tym samym okresie w 2020 roku.

Dział LG Home Entertainment odnotował wzrost przychodów za rok 2021 o 30,6% do wartości 17,22 biliona KRW (14,56 mld dolarów amerykańskich), przy czym zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 18,1% w stosunku do poprzedniego roku, osiągając wartość 1,1 biliona KRW (929,68 mln dolarów amerykańskich). Jest to efekt sukcesów firmy LG w działaniach będących odpowiedzią na wyższy popyt na telewizory premium w czasie pandemii. Przychody kwartalne w wysokości 4,99 bilionów KRW (4,21 mld dolarów amerykańskich) były o 16,4 proc. wyższe niż w czwartym kwartale poprzedniego roku i o 19,2 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale w wyniku wyższego popytu na wysokiej klasy telewizory OLED i telewizory wielkoekranowe w kluczowych regionach, tj. w Europie i Ameryce Północnej.

Przychody działu LG Vehicle Component Solutions w 2021 r. wzrosły o 24% w porównaniu z rokiem 2020 i wyniosły 7,19 biliona KRW (6,08 mld dolarów amerykańskich), przekraczając po raz pierwszy próg 7 bilionów KRW. Przychody w czwartym kwartale w wysokości 1,68 biliona KRW (1,42 mld dolarów amerykańskich) spadły o 12,3% w porównaniu z analogicznym kwartałem poprzedniego roku. W atmosferze niepewności z powodu nowego wariantu koronawirusa globalny rynek motoryzacyjny doświadczał dużych zakłóceń na skutek niedoborów półprzewodników samochodowych.

Dział LG Business Solutions wygenerował w 2021 r. przychody rzędu 6,96 biliona KRW (5,89 mld dolarów amerykańskich), co stanowi wzrost o 15,8% w stosunku do roku poprzedniego, natomiast wyższe koszty surowców i problemy w łańcuchu dostaw wpłynęły na roczny zysk operacyjny, który wyniósł 144,3 miliarda KRW (121,98 mln dolarów amerykańskich). Przychody w czwartym kwartale wzrosły o 14% w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. do wartości 1,72 biliona KRW (1,46 miliarda dolarów amerykańskich) w związku z silnym popytem na wysokiej klasy komputery osobiste i monitory do gier. Natomiast wzrost kosztów globalnej logistyki i spowolnienie sprzedaży modułów fotowoltaicznych na skutek zwiększonej konkurencji przyniosły stratę operacyjną w wysokości 35,1 miliarda KRW (29,67 mln dolarów amerykańskich).