Ciemne chmury krążące od jakiegoś czasu nad Facebookiem nie przyniosły na razie spadków aktywności na tym serwisie. Co więcej, liczba wypowiedzi wzrosła o kolejne 9%. Social Media 2017 – trendy i zmiany

Ciemne chmury krążące od jakiegoś czasu nad Facebookiem nie przyniosły na razie spadków aktywności na tym serwisie. Co więcej, liczba wypowiedzi wzrosła o kolejne 9%. Największy spadek liczby wypowiedzi w social media zaobserwowaliśmy natomiast w przypadku blogów, których użytkownicy najwyraźniej przenoszą się na Instagrama i Youtuba.

Pomimo ograniczania liczy wypowiedzi możliwych do zbierania na Facebooku do grup i fanpage’y, na platformie tej cały czas skupia się 50% wszystkich wypowiedzi publikowanych w social media. Ponadto, w stosunku do roku 2016 ich liczba wzrosła o kolejne 9%. Z jednej strony związane jest to z coraz większym zaangażowaniem marek w prowadzenie społeczności na Facebooku, z drugiej z rozwojem społeczności lokalnych/tematycznych. Internauci grupują się w społeczności skupione wokół miejsc zamieszkania, zainteresowań (np.: stylizacja paznokci) czy problemów (np.: ciąża – pytania i odpowiedzi). Tym samym Facebook zaczyna zagarniać rolę, która do tej pory zarezerwowana była dla forów, co widoczne jest w znacznym spadku liczby treści w tym obszarze (-17%). Podobna sytuacja ma miejsce z blogami, które odnotowały największy, 39% spadek liczby treści. Ich miejsce zaczynają zastępować  publikacje na Instagramie, na którym liczba treści wzrosła o 20%, oraz vlogi na Youtubie, na których liczba treści wzrosła o 39%.

Social Media

Social Media

Intensywność korzystania z social media rośnie

Pomimo tych przesunięć, intensywność korzystania ze wszystkich platform rośnie. Największy wzrost pod tym kątem odnotował Instagram, na którym udział użytkowników, którzy przynajmniej kilka razy w tygodniu używają serwisu wzrósł o 14 p.p. Najmniejszy wzrost, o 1 p.p., odnotował natomiast Facebook. Zwiększa się także liczba serwisów społecznościowych, z których korzystają użytkownicy. Choć wciąż najwięcej osób korzysta z 2, wzrasta liczba internautów, którzy przynajmniej kilka razy w tygodniu korzystają z 3, 4, 5 a nawet 6 serwisów. Internauci najczęściej współkorzystają z Facebooka i Youtuba (64%) lub którejś z tych platform w połączeniu z Instagramem lub forami internetowymi.

liczba_serwisów

źródło: IRCenter