Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w końcu września br. liczba abonentów i użytkowników (usługi z przedpłatą) telefonii ruchomej (komórkowej) wyniosła 56,2 mln (w tym ok. 44% stanowili użytkownicy) i była o 4,7% mniejsza niż przed rokiem oraz zbliżona do notowanej w końcu grudnia ub. roku. W porównaniu z wrześniem ub. roku zmniejszyła się liczba użytkowników (o 18,5%), przy wzroście liczby abonentów (o 10,1%). Na 100 mieszkańców w końcu września br. przypadało 146,3 abonentów i użytkowników (wobec 153,4 przed rokiem oraz 146,4 w końcu grudnia ub. roku).
GUS – na koniec czerwca w Polsce było 57,2 mln kart SIM
Notowano dalszy spadek liczby telefonicznych łączy głównych (zapoczątkowany w 2005 r.) – w sieci publicznej telefonii przewodowej w końcu września br. wyniosła ona ok. 4,7 mln i była o ok. 5,5% mniejsza niż w końcu grudnia ub. roku. Liczba łączy w dostępach ISDN15 w końcu września br. wyniosła ok. 690 tys. (w tym ok. 91% zainstalowano w miastach) i była o ok. 5% mniejsza niż w końcu grudnia ub. roku. Wskaźnik gęstości abonenckiej, mierzony liczbą łączy głównych na 100 mieszkańców, w końcu września br. wyniósł 12,2 (wobec 12,9 w końcu grudnia ub. roku).
W okresie trzech kwartałów br. sprzedaż usług łączności ogółem13 (obejmująca wpływy za usługi pocztowe i kurierskie oraz za usługi telekomunikacyjne) była w cenach stałych o 3,7% wyższa niż przed rokiem. Wzrosła sprzedaż usług telekomunikacyjnych, przy nieznacznym spadku w usługach pocztowych i kurierskich.
źródło: GUS
Kan
Warto przeczytać:
UKE – w III kwartale 2016 r. przeniesionych zostało 455 771 numerów
Polski rynek komórkowy po II kw. 2016 r
Piszę tutaj żeby ostrzec Szanownych Koleżanki i Kolegów:
Firma T-Mobile rejestruje nasze prepaidy samowolnie bez uzgadniania z klientem.
Dzisiaj dostałem SMS: Dziękujemy za zarejestrowanie, bonusy na stronie itd… Dzwoniłem do BOK- podobno się zarejestrowałem w minioną sobotę. Problem w tym że wcale nie wychodziłem z domu w tym dniu. Skąd mieli moje dane? skąd mieli dowód? Na takie pytania konsultantka nie zna odpowiedzi. Wysłałem im zapytanie na mail- odpowiedzi brak. Czy może ktoś komuś płaci za takie świństwa??? Postanowiłem zawiadomić GIODO, UOKIK i MSWiA. Co o tym myślicie??? Mam nadzieję że administracja to przepuści bo zalogowany jestem i w razie potrzeby podam dodatkowe dane. Poza tym rozmowa z konsultantem powinna być u nich nagrana.
Forum Telixa także służy tego typu informacjom. Andrzej
Niewiarygodna sytuacja. Potwierdza się, że T-mobile w ogóle nie szanuje swoich klientów. Zła opinia o nich, nie wzięła się z powietrza…
ja to zawsze ostrożnie podchodzę do takich informacji. Przykro jeżeli taka sytuacja miała miejsce, ale potem przeważnie się okazxuje, że kliknąłeś jakis formularz, że gdzieś w salonie jednak zleciłeś. To, że w sobotę przyszło info nie znaczy, że zlecenie było z tego dnia. mam jedfnak nadzieje, ze szybko wyjaśnisz z tmobile tę sytuację
Szanowny Kolego:
W salonie nie byłem od kilku lat a wcześniej to też tylko po ulotki. Rejestrowałem ale konkurencyjny numer w konkurencyjnym salonie. Na razie TMobile nie odpowiedziało co ustalili, kody które miały sprawdzać rejestrację nic nie sprawdzają a ja telefonu z tym numerem nie zabierałem z domu kilka lat bo mam inne, mniejsze i wygodniejsze. Mam nadzieję że po moich pismach zajmie się tym jakiś prokurator i to wyjaśni. A i jeszcze nigdzie nie podawałem peselu tylko w banku.