Udany początek sierpnia dla marki Spotify. Była to najczęściej wymieniana marka w internetowych dyskusjach o streamingowych serwisach muzycznych – wynika z monitoringu mediów w IMM. Wpisy i komentarze Polaków ze wzmianką o serwisie mogły być wyświetlone ponad 10 mln razy. Pod względem rozgłosu w internecie, Spotify zostawił konkurencję daleko w tyle.


IMM zbadał internetową dyskusję w pierwszym tygodniu sierpnia. Niemal 80% polskojęzycznych komentarzy o serwisach streamingowych dotyczyło marki Spotify. Apple, pionier cyfrowej dystrybucji muzyki, z usługą Google Play – niespełna 0,5%.


Dzięki rozgłosowi w social media tylko w ciągu jednego tygodnia Spotify udało się uzyskać ekwiwalent reklamowy (AVE) sięgający 600 tys. zł – to najwięcej spośród pięciu najczęściej pojawiających się serwisów streamingowych w Polsce. Pod względem wartości AVE to jednak Tidal okazał się być najbardziej efektywny, uzyskując najwyższy stosunek ekwiwalentu reklamowego względem liczby publikacji. Ponad 370 tys. zł ekwiwalentu reklamowego z 446 publikacji to m.in. efekt współpracy z youtuberami, którzy w swoich kanałach rozdawali sponsorowane przez Tidal bilety na warszawski koncert gwiazdy pop Rihanny.

Także w przypadku portali i forów nie brakuje dyskusji oraz zestawień muzycznych usług odnoszących się zarówno do ofert i katalogu serwisów, jak i do jakości dźwięku czy przejrzystości interfejsów aplikacji.

W badanym okresie szwedzki Spotify wysuwa się na prowadzenie wśród publikacji o pozytywnym wydźwięku. Jednoznacznie przychylne nastawienie internauci mieli również do Deezera. Nieco gorzej oceniana była usługa Apple Music, na temat której niemal co trzecia publikacja o zabarwieniu emocjonalnym była negatywna.

O badaniu:


Analizę oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.08.2016 do 8.08.2016. Do badania wybrano najpopularniejsze serwisy do streamowania muzyki oferujące zbliżone względem siebie usługi oraz bibliotekę muzyczną. Monitorowano takie hasła jak: „Spotify”, „Tidal”, „Apple Music”, „Deezer”, „Google Play Music”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Kan