Jesteś tutaj:-, Newsy, Raporty i prezentacje, Reklama, Rynek, Tablety-Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta

Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta

Blokowanie reklam staje się coraz większym wyzwaniem dla marketerów. Szczególnie w przypadku młodszych grup wiekowych, które same wybierają dogodne dla nich punkty styku z marką.


Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta. Najpopularniejszą aplikację, która umożliwia blokowanie reklam jest wtyczka AdBlock lub AdBlock Plus, do używania której przyznaje się blisko 60% Internautów blokujących reklamy w sieci.
Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklarujemy blokowanie reklam internetowych. Co trzeci nastolatek (15-24 lata, 36%) korzysta z tego typu rozwiązań. Wśród osób uczących odsetek ten rośnie do 41%, podczas gdy wśród osób studiujących kształtuje się na poziomie 31%.

Wśród aktywnych użytkowników usług społecznościowych, które blokują reklamy internetowe, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38%), blogosfery, Twitter i aplikacji SnapChat (33%). Czyli platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne.

Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje blokowanie reklam. W grupie wiekowej 15-24 lata 36% osób zadeklarowało korzystanie z blokerów, w nieco starszej grupie 25-34 lata 26%, w grupie 35-44 lata 18%, natomiast w najstarszej grupie 45-59 lat już tylko 9%. Blokowanie częściej deklarowali też mężczyźni (26%) niż kobiety (17%). Reklamy częściej blokują też heavy userzy internetowi – osoby korzystające przynajmniej kilka razy w tygodniu z popularnych platform internetowych.

Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie Internautów (N=1727) na panelu badawczym Ideas by IRCenter. Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania respondentów.

Raport jest do pobrania ze strony:
https://ircenter.com/blokowanie-reklam-w-sieci/

źródło: IRCenter

Kan

Warto przeczytać:
Adblock blokuje reklamy internetowe, Polacy je przywrócą przeglądarce



Autor |2016-05-16T13:38:57+02:0016 maja 2016 13:38|Kategorie: Internet, Newsy, Raporty i prezentacje, Reklama, Rynek, Tablety|Tagi: , , , |7 komentarzy

7 komentarzy

  1. rallyrychu 16 maja 2016 w 12:02 - Odpowiedz

    A to w ogóle się da korzystać z internetu bez blokowania reklam? Ja kiedyś po reinstalacji systemu włączyłem przeglądarkę internetową bez blokad i większość czasu zajmowało mi wyłącznie reklam, bo nie szło normalnie kawałka tekstu przeczytać…

  2. wlo 16 maja 2016 w 12:50 - Odpowiedz

    Niektórzy by powiedzieli więc, ze 80% polskich internautów (a więc i społeczeństwa) to idioci 😉

  3. Bary 16 maja 2016 w 13:24 - Odpowiedz

    Reklamy są dla mało rozgarniętych ludzi którym trzeba stale mówić co mają kupować. Dodatkowo reklamy wmawiają nam potrzebę posiadania jakiegoś produktu którego tak naprawdę nie potrzebujemy. Więc czemu się dziwić że świadomi internauci nie chcą reklamowego badziewia. Obecnie to nawet nie można spokojnie radia słuchać ani filmu w tv obejrzeć bo są puszczane non stop natarczywe reklamy. W kinie to samo, kupujesz bilet to masz przed filmem 20 minut reklam. A potem reklamiarze dziwią się czemu konsumenci nienawidzą reklam. Reklamy należy blokować. I nie dajcie się nabrać że bez reklam jakiś blog padnie.

  4. Prezik 16 maja 2016 w 14:10 - Odpowiedz

    Internauci przyznają sie? Serio?

    Do czego tu sie przyznawad?

    Jaki popełniam grzech blokując reklamy?

    Oj telix..

  5. olaf 16 maja 2016 w 19:28 - Odpowiedz

    Jeżeli ktoś wymyślił reklamy biegające po monitorze, które trzeba ścigać jak w strzelance by je zamknąć, niech nie dziwi się.

  6. Marcin 17 maja 2016 w 09:19 - Odpowiedz

    Ja blokuję ale się nie przyznaję 😉

  7. darlen 17 maja 2016 w 13:18 - Odpowiedz

    pozostali robią to bez przyznawania

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.