Blokowanie reklam staje się coraz większym wyzwaniem dla marketerów. Szczególnie w przypadku młodszych grup wiekowych, które same wybierają dogodne dla nich punkty styku z marką.
Do blokowania reklam przyznaje się co piąty polski Internauta. Najpopularniejszą aplikację, która umożliwia blokowanie reklam jest wtyczka AdBlock lub AdBlock Plus, do używania której przyznaje się blisko 60% Internautów blokujących reklamy w sieci.
Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklarujemy blokowanie reklam internetowych. Co trzeci nastolatek (15-24 lata, 36%) korzysta z tego typu rozwiązań. Wśród osób uczących odsetek ten rośnie do 41%, podczas gdy wśród osób studiujących kształtuje się na poziomie 31%.
Wśród aktywnych użytkowników usług społecznościowych, które blokują reklamy internetowe, prym wiodą użytkownicy korzystający kilka razy w tygodniu z platformy Periscope (38%), blogosfery, Twitter i aplikacji SnapChat (33%). Czyli platform generujących większość ruchu poprzez urządzenia mobilne.
Im młodsza grupa respondentów, tym częściej deklaruje blokowanie reklam. W grupie wiekowej 15-24 lata 36% osób zadeklarowało korzystanie z blokerów, w nieco starszej grupie 25-34 lata 26%, w grupie 35-44 lata 18%, natomiast w najstarszej grupie 45-59 lat już tylko 9%. Blokowanie częściej deklarowali też mężczyźni (26%) niż kobiety (17%). Reklamy częściej blokują też heavy userzy internetowi – osoby korzystające przynajmniej kilka razy w tygodniu z popularnych platform internetowych.
Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie Internautów (N=1727) na panelu badawczym Ideas by IRCenter. Próba reprezentatywna ze względu na wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania respondentów.
Raport jest do pobrania ze strony:
https://ircenter.com/blokowanie-reklam-w-sieci/
źródło: IRCenter
Kan
Warto przeczytać:
Adblock blokuje reklamy internetowe, Polacy je przywrócą przeglądarce
A to w ogóle się da korzystać z internetu bez blokowania reklam? Ja kiedyś po reinstalacji systemu włączyłem przeglądarkę internetową bez blokad i większość czasu zajmowało mi wyłącznie reklam, bo nie szło normalnie kawałka tekstu przeczytać…
Niektórzy by powiedzieli więc, ze 80% polskich internautów (a więc i społeczeństwa) to idioci 😉
Reklamy są dla mało rozgarniętych ludzi którym trzeba stale mówić co mają kupować. Dodatkowo reklamy wmawiają nam potrzebę posiadania jakiegoś produktu którego tak naprawdę nie potrzebujemy. Więc czemu się dziwić że świadomi internauci nie chcą reklamowego badziewia. Obecnie to nawet nie można spokojnie radia słuchać ani filmu w tv obejrzeć bo są puszczane non stop natarczywe reklamy. W kinie to samo, kupujesz bilet to masz przed filmem 20 minut reklam. A potem reklamiarze dziwią się czemu konsumenci nienawidzą reklam. Reklamy należy blokować. I nie dajcie się nabrać że bez reklam jakiś blog padnie.
Internauci przyznają sie? Serio?
Do czego tu sie przyznawad?
Jaki popełniam grzech blokując reklamy?
Oj telix..
Jeżeli ktoś wymyślił reklamy biegające po monitorze, które trzeba ścigać jak w strzelance by je zamknąć, niech nie dziwi się.
Ja blokuję ale się nie przyznaję 😉
pozostali robią to bez przyznawania