Przebudzenie Mocy poczuliśmy wszyscy. Bynajmniej nie tylko dlatego, iż uwielbiamy Gwiezdne Wojny – hype podkręcali marketerzy bombardując nas przekazami opartymi na motywach jasnej i ciemnej strony mocy. Nowa część Gwiezdnych Wojen wygenerowała liczne dyskusje w social media, ale również skłoniła do poszukiwania informacji w Google (także na temat powiązanych marek). Jak bardzo oszaleliśmy na punkcie Mocy?


Wysoka popularność Gwiezdnych Wojen nikogo nie zaskoczyła – widoczne i „słyszalne” są wszędzie, niemalże wyskakują z naszych lodówek. Reklamy, kampanie, memy, ubrania, zabawki, gry, przebrania, komunikacja na oficjalnych kanałach marek, a nawet porno. Wobec tak wszechobecnego hype’u, z wielką chęcią postanowiliśmy przyjrzeć się Przebudzeniu Mocy w polskich social media.

IRCenter opracowało insight na temat premiery ostatniej części Gwiezdnych Wojen.

W mediach społecznościowych apogeum zainteresowania przypadło na grudzień – to właśnie wtedy internauci najczęściej dyskutowali i wyszukiwali informacji na temat gwiezdnej sagi. Odpowiadając na pytanie czy te liczby to dużo czy mało: więcej w porównaniu do innego kinowego hitu 2015 roku, czyli premiery Spectre.

Internauci przejawiali duże zainteresowanie grami oraz marką Lego. Fraza lego star wars to trzecia, najczęściej wpisywana fraza w kontekście Gwiezdnych Wojen (klocki, gry). Dużą popularnością cieszyła się także najnowsza produkcja EA: Star Wars Battlefront, która miała premierę w listopadzie ubiegłego roku.

Spośród wziętych pod uwagę sieci kinowych, najczęściej chwaliliśmy się wizytą w Multikinie – to właśnie to kino najczęściej pojawiało się wśród publikacji o Gwiezdnych Wojnach. Przebudzenie Mocy było chętniej wzmiankowane w kontekście kina, niż najnowsza część Bonda.

Gwiezdne wojny. Jak zmieniły współczesny świat?

Internauci najczęściej pisali na temat Gwiezdnych Wojen na Facebooku. Instagram to drugie, najpopularniejsze miejsce dyskusji o kinach w kontekście Gwiezdnych Wojen. Internauci chętnie publikowali zdjęcia – siebie (i/lub swoich znajomych), a także zdjęcia samych biletów; robili to zwłaszcza w nocy – w trakcie samej premiery.

Więcej informacji można pobrać ze strony IRCenter

Kan