Gracze to wymagający klienci poszukujący dobrego sprzętu. W Polsce największą platformą gamingową są wciąż pecety, aczkolwiek konsole odgrywają niebanalną rolę w ogóle sprzedaży urządzeń, gier i akcesoriów. Sklep internetowy Agito.pl przygotował specjalną infografikę przedstawiającą preferencje zakupowe graczy w swoim sklepie.


Rynek gamingowy w Polsce skupia się w dużej mierze wokół wyspecjalizowanych sklepów, dużych sieci sprzedaży i właśnie sprzedaży internetowej, bowiem kto jak nie gracz jest świetnie obeznany w usprawnianiu sobie życia, tak by móc codziennie znaleźć czas na granie. Poszerzająca się oferta gier i akcesoriów dla graczy, wzrost popularności gier sieciowych oraz ceny sprzętu gamingowego spowodowały, że sklepy zaczęły dostrzegać wagę tej kategorii produktowej w swojej ofercie.

Sklep internetowy Agito.pl przyjrzał się ostatnim sześciu miesiącom sprzedaży produktów dla graczy. Zgodnie z trendem ogólno-rynkowym więcej gier kupują gracze pecetowi, niemniej ta proporcja nie jest aż tak duża jak pierwotnie mogłoby się wydawać. Gier PC sprzedaje się o ok. 15% więcej jak konsolowych. Niemniej, gdy spojrzymy na wzrost sprzedaży gier PC rok do roku, jest on na poziomie aż 215%, co wynika zarówno z poszerzenia asortymentu, jak i przyzwyczajenia klientów do zakupu gier w sklepie internetowym.

Jakie akcesoria wybierają gracze?

Markowe, drogie, dobre jakościowo, gwarantujące spełnienie oczekiwań w grze. W czołówce myszek, padów, klawiatur, czy kierownic są uznane firmy: Razer, Logitech, Steelseries, Natec i Microsoft. Ceny akcesoriów zaczynają się średnio od 120zł, a większość z nich jest w przedziale 200-500zł. Sklepy internetowe oferują często bardziej atrakcyjne ceny, bezpłatną dostawę (w przypadku tych drożnych produktów) lub wygodny zakup na raty.

Polski gracz to klient o zasobnym portfelu, który realizując swoją pasję, jaką jest granie, nie oszczędza na akcesoriach. Warto doceniać go oferując szeroki asortyment w dobrych cenach.

źródło: Agito.pl

Kan