Z badań opracowanych przez organizację Pew Research Center wynika, że trzech na dziesięciu Amerykanów przyjmuje dawkę codziennych wiadomości poprzez przeglądanie Facebooka. Jakie są najchętniej udostępniane tematy?

Facebook
Facebook

Co ciekawe, ponad trzy czwarte respondentów czyta wiadomości podczas przeglądania strumienia aktywności użytkowników w innym celu, a 22 procent wierzy, że Facebook jest dobrym miejscem do zdobywania informacji każdego dnia. Ponadto 1/3 ankietowanych lubi tego typu organizację wiadomości oraz fakt, że do serwisu trafiają treści odwołujące się do stron, które ich interesują.

Procentowy udział dorosłych Amerykanów, którzy korzystają z danego serwisu społecznościowego oraz którzy zdobywają wiadomości z danego serwisu.
Procentowy udział dorosłych Amerykanów, którzy korzystają z danego serwisu społecznościowego oraz którzy zdobywają wiadomości z danego serwisu.

Nie jest zaskoczeniem, że wiadomości związane z rozrywką były najbardziej popularnym typem treści, jakie użytkownicy Facebooka chcieli czytać. Z głębszego prześledzenia raportu wynika także, że użytkownicy lubią zaznajamiać się z lokalnymi wydarzeniami, newsami sportowymi czy związanymi z przestępstwami. Mniej popularne kategorie wiadomości to: informacje ze świata, naukowe oraz na temat nowych technologii i biznesu.

Jeśli chodzi o widoczność postów związanych z bieżącymi wydarzeniami, połowa badanych udostępniła co najmniej jedną taką wiadomość w ostatnim czasie, 46% wyraziło pod nią swój komentarz a 20% przesłało w tej sprawie swoje zdjęcia czy filmy.

Jeśli chodzi o płeć, odsetek kobiet, które konsumują wiadomości na Facebooku jest znacznie wyższy niż mężczyzn . Mężczyźni są bardziej skłonni do czytania newsów zamieszczonych w serwisie LinkedIn czy YouTube. Chyba jasne wydaje się również, że użytkownicy Facebooka zazwyczaj poświęcają mniej czasu na serwisy informacyjne.

Źródło: Techcrunch

Sewix