Polski rynek mobilnej sprzedaży wciąż się rozwija, a jego rosnący potencjał zaczyna być dostrzegany. Sukces firm, które postawiły na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż, zależy głównie od rosnącej świadomości konsumentów. W Polsce marki, które zdecydowały się na mobile commerce już zbierają profity.
Badania z początku 2013 roku pokazują, że zakupy mobilne wciąż są niszą na polskim rynku. Zaledwie 7% internautów dokonuje transakcji za pomocą urządzeń mobilnych. Według ekspertów w obszarze e-handlu potencjał rynku m-commerce w naszym kraju jest duży, ale wykorzystać go potrafią tylko nieliczne firmy, które odpowiednio przygotowały się na mobilną rewolucję.
Jedną z marek, która postawiła na rozwiązania mobilne wspierające sprzedaż jest największa platforma aukcyjna w Polsce. Allegro.pl wprowadziła aplikację, która umożliwia dokonanie kompletnego procesu zakupowego. Sukces tego rozwiązania okazał się być wymierny, bowiem na swoje urządzenia mobilne aplikację pobrało ponad 2 miliony użytkowników.
Największy w Europie klub zakupowy Westwing, działający w branży Home & Living, który obchodzi właśnie swoje drugie urodziny, również sprawnie wykorzystał nowy kanał sprzedażowy. Dla Westwing mobile commerce umożliwiający dokonanie zamówień przez smartfon okazał się strzałem w dziesiątkę. Przy liczbie 700 tysięcy użytkowników ponad 20% sprzedaży w Westwing pochodzi z urządzeń mobilnych.
Według badań Internet Retailer w Wielkiej Brytanii kanały mobilne w 2013 roku planowało uruchomić 15% sprzedawców internetowych. W USA rynek ten również rozwija się w dużym tempie. W lutym b.r. analitycy serwisu KISSmetrics, zajmującego się badaniem ruchu konsumentów oraz zachowań użytkowników na stronach www i w aplikacjach mobilnych, przedstawili wyniki swoich pomiarów dokonanych w okresie świątecznym. Okazało się, że w 2012 r. sprzedaż mobilna wzrosła aż o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oszacowano, że w 2013 roku liczba kupujących za pomocą smartfonów będzie równa, a nawet przewyższy liczbę zakupów dokonywanych przez użytkowników stacjonarnych komputerów.
źródło: Westwing
Kan
Pewnie wliczono ściągających aplikacje z np. Google Play (dawniej Android Market), to i milion rodaków uzbierali. Inaczej nie ma takiej opcji i nie uwierzę tej propagandzie.
Liczba może być całkiem realna. Korzystanie z przeglądarki na PC i tablecie niewiele się różni, a transakcja wykonana za pomocą tego ostatniego z pewnością zostanie zaliczona do mobilnych, pomimo że odbyła się w zaciszu domowym.
czekam na MyWallet w ofercie na kartę
nie ma takiej opcji, aby aż tyle osób robiło zakupy smartfonem, chyba że policzyli tylko same transakcje a czy to robiło milion różnych osób czy 100 000 to dla nich bez różnicy.
@mukiks – skoro mowa o PrestaShop i wsparciu sprzedaży za pomocą kanału mobilnego to może zainteresuje Cię informacja o dwóch integracjach SMSAPI z tą platformą: [url]http://www.smsapi.pl/blog/aktualnosci/dwie-integracje-z-prestashop/[/url]
ja znalazłem taki moduł, który umożliwia ustawienie indywidualnego tła dla danej kategorii lub produktu w naszym sklepie internetowym! W wersji PRO, również możesz dodać własny CSS do danej kategorii/produktu. Co więcej ustawienie takie przechodzi do podkategorii jak i strony produkty i chcę to kupić, macie podobne oprogramowanie? [url]http://x13.pl/moduly-prestashop/144-tlo-sklepu-wedlug-kategorii-i-produktow.html [/url]
Wara czy Ty zmawiałeś tą folie przez internet ???
To jest cos dla mnie a wczesniej w żadnym sklepie nie rzuciło mi sie to w oczy.
Serwersms.pl robił badania na ten temat: https://www.serwersms.pl/media/media-o-nas i faktycznie, liczby mówią same za siebie. Liczba kupujących przez smartfony będzie stale rosła.