Konkurencyjna cena i brak roamingu to wciąż największe atuty telefonii VOIP wskazywane przez jej użytkowników. Zaskoczeniem są jednak opinie dotyczące jakości połączeń, która została oceniona przez 70% ankietowanych jako dobra lub bardzo dobra. Ponadto wbrew obecnym trendom aż 2/3 ankietowanych nadal najczęściej korzysta z usług operatora VoIP w domu na urządzeniach stacjonarnych – mimo dostępności na rynku wielu aplikacji mobilnych. Wyniki sondy pokazują, że użytkownicy VoIP to świadomi konsumenci, którzy wybierają usługi dokładnie dopasowane do swoich potrzeb.
Marka muff, należąca do operatora telekomunikacyjnego Eoon (część grupy telekomunikacyjnej LoVo), na początku listopada br. przeprowadziła sondę wśród swoich użytkowników. Większość wyników potwierdziła obraz typowego „Kowalskiego” korzystającego z usług VoIP, jednak w niektórych przypadkach widać tendencje do zmiany powszechnego obrazu użytkownika telefonii internetowej.
Użytkownicy docenili jakość
Jako główne powody korzystania z telefonii internetowej respondenci wskazali na atrakcyjne w stosunku do sieci komórkowych ceny połączeń (35% oraz brak opłat roamingowych (22%). To dwa główne czynniki, które od zawsze stawiały VoIP o krok przed tradycyjną telefonią – ograniczanie kosztów i międzynarodowy zasięg determinują stały wzrost na światowym rynku usług internetowych. Istotna zmiana nastąpiła w podejściu do jakości połączeń i dostępności sieci – aż 69 % ankietowanych uważa jakość rozmów oferowanych przez operatora za bardzo dobrą lub doskonałą, przy czym tylko dla 3% jest ona niezadowalająca. To pokazuje, że użytkownicy najchętniej korzystają z domowych, szybkich łączy Wi-Fi, które gwarantują najwyższą jakość rozmów głosowych w sieci.
– Docenienie wysokiej jakości rozmów przez naszych użytkowników to dla nas pierwszy sygnał, że profil użytkowników VoIP powoli się zmienia, a niskie koszty, atrakcyjne rozmowy międzynarodowe czy darmowe rozmowy wewnątrz sieci nie są już jedynym atutem – podkreśla Robert Sababady, dyrektor projektu muff. – W parze musi iść wysoka jakość połączeń, stabilna infrastruktura telekomunikacyjna i bardzo niska awaryjność. Liczymy, że wobec systematycznego rozwoju darmowych punktów dostępu do Internetu w miejscach publicznych, usługi VoIP zyskają zainteresowanie masowego odbiorcy i staną się alternatywą dla sieci komórkowych – dodaje Sababady.
Coraz więcej połączeń lokalnych
Aż 64% badanych twierdzi, że najczęściej dzwoni do rodziny i przyjaciół w Polsce, podczas gdy tylko co piąty (22% kontaktuje się głównie z bliskimi z zagranicy (co ważne – aż ¾ z owych 64% na co dzień mieszka w Polsce). Ten rozkład głosów jest dość zaskakujący zważywszy na fakt, że standardowe usługi VoIP kojarzą się raczej z połączeniami międzynarodowymi. Jednocześnie dane te mogą wskazywać na odwrotny od dotychczasowego trend, że odległość geograficzna przestała być podstawowym kryterium przy wyborze dostawcy usług telekomunikacyjnych (VoIP a GSM).
W domu, czy w ruchu?
Ciekawy rozkład głosów obserwujemy także w pytaniu o miejsce, z którego najczęściej użytkownicy korzystają z muff. Badania pokazują, że ponad połowa ankietowanych (57% zwykle wykonuje połączenia z domu, a co trzeci respondent szuka miejsc oferujących darmowe Hot Spoty Wi-Fi poza miejscem zamieszkania. Uczestnicy sondy okazują wysokie przywiązanie do tradycyjnych technologii stacjonarnych, z których wciąż korzysta ogromna liczba Polaków – 67% korzysta z laptopa i telefonu stacjonarnego, a 1/3 osób korzystających z VoIP najchętniej dzwoni ze smartfona i tabletu.
Okazuje się, że telefonia internetowa jest dla użytkowników nie tylko alternatywą cenową, ale również atrakcyjnym sposobem na ominięcie formalności związanych z wyborem sieci. Brak umów terminowych, przywiązanie do konkretnego operatora czy opcja płatności PrePaid, dzięki której użytkownik na bieżąco kontroluje swoje wydatki stawiają usługi VoIP w jednym rzędzie z modelami spersonalizowanych płatności za usługi telekomunikacyjne.
źródło: muff
Kan
Testowałem muff i nie polecam ze względu na jakość połączeń. Mam Halonet i Freeconet i one w tych samych warunkach działały dobrze, natomiast muff strasznie rwał rozmowę.
Ja korzystam z EasyCall tylko dlatego że gdzieś musiałem przenieść nr gdy likwidowali GGTelefon a esycall szybko przeniosło mój nr wraz ze srodkami na koncie:) No ale teraz widzę że EasyCall jest bardzo drogie w utrzymaniu i zamierzam uciec do Gliwickiego HaloNet 😀 mam nadzieje że przyjmą mój nr ;-D
Szkoda że voip jest tak mało popularny i ciężko znaleźć strone podobną do telixa ;-/
Bo Voip swoje czasy świetności ma już za sobą, przynajmniej u mnie. Kiedyś używałem, ale teraz trudno przebić ofertę GSM. No i nie ma stresu czy będzie słychać, czy będzie echo a może będzie przerywać. Teraz VOIP jest jeszcze opłacalny do połączeń międzynarodowych.
Dwa lata temu przeniosłem swój numer z TPSA do operatora Voip Ipcall i jestem bardzo zadowolony. Słyszalność nie zmieniła się. Ceny bardzo atrakcyjne: utrzymanie numeru miesięcznie 1zł, rozmowy na stacjonarne 5gr/min, na komórki 15gr/min, środki prepaid nigdy nie przepadają. Naprawdę polecam po wypróbowaniu innych operatorów Voip. Oczywiście rozmowy w ramach sieci operatora koszty 0. Jest aplikacja na tel. komórkowy i jeśli ma się dostęp do sieci WIFI lub 3G można rozmawiać z komórki. Niestety Areo2 jest zbyt wolne i rozmowa może być urywana chociaż nie zawsze.
Korzystam z Happycall i jakość jest całkiem dobra, ale pojawiają się dosyć często krótkie (mniej niż sekundowe) przerwania/zaniki. Dzwonię głównie za granicę i posiadam szybkie łącze. Ogólnie jestem zadowolony bo jest tanio, duże możliwości i całkiem dobrze. Jednak jak to w życiu mogłoby być lepiej 🙂
Ja wręcz przeciwnie, na Wi-Fi w muff nie miałem nigdy żadnych krzaków, a router mam już całkiem wysłużony 😉 Generalnie mam wrażenie że różnice w jakości rozmów większości VoIP-ów to trochę tak jak rozmyślanie w sklepie którego wziąć pomidora – a bo ten o mm większa średnica, a ten to taki czerwony (w 99% to ta sama dostawa!) a ten to na pewno będzie lepszy niż inne.. Ogólnie to detale, których zwykły user na co dzień specjalnie nie odczuje. Dla mnie wyznacznikiem dobrego VoIP-a jest cena i appka, żebym w domu czy knajpie mógł swobodnie gadać, i to mam w muff – najniższe ceny i appke na Androida. Dziękuję, dobranoc 🙂
Easy call jest bezpiecznym i dobrym operatorem voip.
Zgadzam się, Easy dba o swoich klientów a korzystalem z kilku operatorow voipowych.
[url]https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/11377188_10152845520576860_8102280511922082796_n.jpg?oh=1320d37e7acc102c0624262d053ed4cd&oe=56094465 [/url]
VoIP to świetne rozwiązanie nie tylko dla firm ale i dla osób prywatnych. Sama zastanawiam się nad skorzsytaniem z usług firmy spikon. Widziałam, że VoIP daje dużo możliwości m.in korzystanie z call center – http://www.spikon.pl/wirtualne-call-center/ U mnie w firmie na pewno dobrze by się to sprawdziło. Klienci ostatnio narzekali że ciężko jest się do nas dodzwonić więc moglibyśmy troche usprawnić ten proces.
ten wpis jest żenująco naiwny… to tylko swiadczy o mózgu autora
[quote]VoIP to świetne rozwiązanie nie tylko dla firm ale i dla osób prywatnych. Sama zastanawiam się nad skorzsytaniem z usług firmy spikon. Widziałam, że VoIP daje dużo możliwości m.in korzystanie z call center – http://www.spikon.pl/wirtualne-call-center/ U mnie w firmie na pewno dobrze by się to sprawdziło. Klienci ostatnio narzekali że ciężko jest się do nas dodzwonić więc moglibyśmy troche usprawnić ten proces. [/quote]
Najlepiej się czuję z extravoip. Cenowo wypada korzystnie, jeszcze korzystniej jakościowo. Dobry kontakt z obsługą techniczną, chociaż nie musiałem jakoś specjalnie często z niej korzystać. W każdym razie polecam.
[quote]Dobry kontakt z obsługą techniczną, chociaż nie musiałem jakoś specjalnie często z niej korzystać. [/quote]
haha bardzo wiarygodna opinia