Blisko 1,7 mln polskich internautów, którzy odtwarzają materiały audio i wideo w sieci to osoby w wieku 25-34 lata. Okazuje się też, że robi to co piąty użytkownik sieci między 7 a 14 rokiem życia i niemal co drugi powyżej 55 roku życia – wynika z sierpniowego badania Megapanel PBI/Gemius.

Co więcej, jak wynika z badania, to mężczyźni (ok. 3,4 mln internautów) częściej oglądają filmy i słuchają muzyki w Internecie. Różnice są jednak nieznaczne. Wśród osób, które korzystają z materiałów streamowanych online 3,2 mln to kobiety.


Te dane potwierdzają, że odtwarzanie audio i wideo w sieci to jedna z najpopularniejszych form korzystania z treści internetowych – komentuje Andrzej Garapich, prezes spółki Polskie Badania Internetu. – Coraz więcej czasu spędzamy, oglądając filmy prosto z komputera zamiast w telewizorze, a muzyki coraz częściej słuchamy prosto z komputera, a nie radioodbiornika – dodaje.

Zaprezentowane wyniki to pierwsze na polskim rynku dane, pokazujące oglądalność materiałów audio i wideo w sieci na stronach polskich wydawców. Pod koniec października zostały na stałe włączone do badania Megapanel PBI/Gemius, na podstawie którego reklamodawcy planują kampanie reklamowe. Nowe wyniki, podobnie, jak dane dotyczące ruchu na stronach www, prezentują trendy w polskiej sieci, w tym liczbę odtworzeń materiałów audiowizualnych i informacje o demografii użytkowników.

źródło: Gemius

Kan