W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysięcy porad. Podobnie jak w latach poprzednich, najwięcej skarg dotyczyło usług telekomunikacyjnych (51 487 porad i 8 973 wystąpienia).

Problemy konsumentów dotyczyły m.in.: nieprawidłowości związanych ze zmianą warunków umowy; jakości świadczonych usług, naliczaniem opłat wyrównawczych z tytułu niedotrzymania warunków umowy; nierzetelnego informowania abonentów o obowiązujących w dniu podpisywania umowy ofertach promocyjnych; nienależytego wykonania usług (niewłaściwa taryfikacja, niewłaściwy cennik, brak wykonania innych postanowień umownych); przeniesienia usługi do innego operatora; niewywiązywania się przez operatora z obowiązku pisemnego potwierdzenia zmiany umowy, zaprzestania świadczenia usług; braku możliwości podłączenia do Internetu; automatycznego aktywowania usług, których konsument nie zamawiał.

źródło: UOKiK

Kan