Marken Systemy Antywirusowe dystrybutor rozwiązań Home&SOHO oraz Business firmy TrustPort informuje – TrustPort, producent oprogramowania antywirusowego i aplikacji dla platform mobilnych, upublicznił wyniki ogólnoświatowego, rocznego badania, w którym wzięli udział użytkownicy rozwiązań antywirusowych.Ankietowani pochodzili z 40 krajów z całego świata. Większość odpowiedzi pochodzi z krajów azjatyckich. Pięćdziesiąt trzy procent respondentów było w wieku od 20 do 33 lat. Badania te przyniosły ciekawe wyniki, które zobrazowano na infografice.


Mimo, że niektóre prognozy przewidują, iż czasy płatnych rozwiązań antywirusowych już minęły, odzew po badaniach okazał się zupełnie inny. Pięćdziesiąt dwa procent ankietowanych wierzy, że prawie wszyscy lub przeważająca większość będzie korzystać z płatnych wersji oprogramowania antywirusowego w ciągu najbliższych pięciu lat„, mówi Marcela Parolkova, dyrektor sprzedaży w TrustPort. „Badanie wykazało, że ponad połowa respondentów korzysta z płatnej wersji oprogramowania antywirusowego, a tylko trzy procent nie używa w ogóle żadnych rozwiązań antywirusowych.”

Najczęściej używaną funkcją programu antywirusowego jest skanowanie na żądanie, jest używana regularnie przez 62 procent ankietowanych. Ponad jedna dziesiąta respondentów korzysta z bezpiecznego niszczenia danych. Stosowanie szyfrowania dysku jest bardziej niż wskazane w przypadku urządzeń przenośnych, ponieważ może zapobiec wyciekom prywatnych danych gdy np. zostanie ukradziony nam laptop. Niemniej jednak,
są one wykorzystywane przez użytkowników sporadycznie. Prawie jedna piąta respondentów nie używa żadnych dodatkowych funkcji programów antywirusowych, pozwalając aby oprogramowanie działało w tle niezauważone.

Badanie zaskoczyło nas, gdy okazało się, że tylko 2 procent wszystkich zapytanych używa funkcji blokady rodzicielskiej, co w zasadzie uniemożliwia dzieciom przeglądanie stron internetowych z nieodpowiednimi treściami. Wierzymy, że wynik ten jest związany ze średnią wieku badanych – większość była młodsza niż 33 lata. Niestety, wiedza rodziców o tym, co ich dziecko robi w Internecie, nadal pozostaje bardzo mała. Wierzę, że nadchodzące pokolenie wykształconych w technologiach cyfrowych rodziców będzie wiedziało dużo więcej o życiu swojego dziecka w Internecie„, dodaje Pavel Mrnustik, CEO w TrustPort.

Firma TrustPort śledzi aktualne trendy w dziedzinie technologii informacyjnej bardzo uważnie. Coraz więcej użytkowników przechowuje swoje dane w chmurze lub na urządzeniach przenośnych. Z tego powodu TrustPort oferuje im bezpieczne szyfrowanie w chmurze lub w smartfonie całkowicie za darmo. Podczas gdy rozwój nowych technologii jest bardziej niż kiedykolwiek ukierunkowany na przechowywanie danych w chmurze, badania pokazują, że użytkownicy nadal będą przechowywać swoje dane na komputerach. Według ankiety, absolutna większość użytkowników będzie nadal korzystać z rozwiązań antywirusowych w ciągu najbliższych pięciu lat.

źródło: Marken Systemy Antywirusowe

Kan