Wakacje to czas, który – jak za starych dobrych czasów mojego dzieciństwa – wolimy spędzać na świeżym powietrzu, w towarzystwie przyjaciół, a nie przy komputerze.

Na największych fanpages – takich, jak fanpages telekomów – tę prawidłowość widać. W wakacje trudniej zaangażować fanów i utrzymać ich uwagę – czeka bowiem na nich wiele innych atrakcji, także tych offline’owych.

W zestawieniu Fanpage Trends widać to najlepiej na przykładzie nju mobile, który to po bardzo udanym starcie, złapał lekką zadyszkę – pewnie po części wynikającej z „sezonu ogórkowego”.

Serce i Rozum w lipcu robili rozbieg przed przeskoczeniem pułapu 2 milionów fanów – najprawdopodobniej dlatego ich kluczowe statystyki (zaangażowanie, interactivity index i PTAT) zanotowały spadki.

Na pierwszym miejscu we wszystkich trzech wspomnianych kategoriach w lipcu znalazł się Plus. W przypadku interactivity i zaangażowania Plus zachował pozycję lidera, natomiast w lipcowym rankingu People Talking About awansował na miejsce pierwsze, detronizując Play.

W lipcu na pewno należy też zwrócić uwagę na fanpage T-Mobile, który zanotował wzrosty interactivity i PTAT – może to być związane z licznymi lipcowymi imprezami, których T-Mobile był sponsorem, jak choćby festiwal filmowy Nowe Horyzonty czy koncert grupy Depche Mode – komentuje Magdalena Górnicka Community Manager faceADDICTED.

Serce i Rozum, największy fanpage firmowy (nie tylko spośród firm telekomunikacyjnych), bije kolejne rekordy. Ma już ponad 2 mln fanów (rzutem na taśmę przed końcem lipca zdobyli brakujące w raporcie 2 tys. „lajków”). Ten sukces nie dziwi, bo bohaterowie już dawno podbili serca i rozumy klientów. W umiejętny sposób łączą prezentację oferty z real time marketingiem, którego nie powstydziłoby się koszulkowo.com 😉 Wyścig na liczbę fanów, chyba można uznać za zakończony, bo mało kogo będą interesowały kolejne miliony.

Play ciągle drugi, ale umiejętnie wykorzystuje swoje zaangażowanie w Przystanek Woodstock i szybko zdobywa zaangażowanych fanów.

Orange Polska zamyka podium, konsekwentnie budując swoją bazę w oparciu o ofertę, nie stosując drogi na skróty, nie „żebrolajkując”. W lipcu wystartował ze specjalną promocją tylko dla Facebookowiczów, oferując im tańszy abonament aż o 30 proc.

T-Mobile dobrze rozegrał koncert Depeche Mode. Fani mogli liczyć na sporo konkursów, chętnie dzielili się przeżyciami. Z kolei ich tania marka Heyah wyraźnie odżyła dzięki nowym bohaterom – niemowlakom i „diabłowi”, który ma problem z higieną kopyt 😉 W latach 80-tych Depesze i Metale stały po przeciwnych stronach, T-Mobile połączył ich fanów.

Najbardziej zaskakują wysokie wzrosty Plusa i najwyższe zaangażowanie fanów. Dokładnie przejrzałem ich fanpage szukając przyczyny. Standardowo dużo konkursów, zagadek, krzyżówek, itp. Może na wakacjach bardziej to chwyta, będąc substytutem papierowych krzyżówek panoramicznych? Rzucił się w oczy pomysł na rekrutację do reklam. Jestem ciekaw jak wypadną naturszczycy?

Na koniec nju Virgin Mobile i jestem pewny, że dalej szybko będzie zdobywał fanów, bo na ofertę nju konkurenci ciągle nie potrafią odpowiedzieć.

Nie spodziewam się po najbardziej wakacyjnym miesiącu sierpniu spektakularnych zmian – za to z niecierpliwością czekam na wrzesień, kiedy to marketingowcy wypuszczą swoje oferty – komentuje Marek Wajda ekspert ds. komunikacji, szef bloga korporacyjnego blog.orange.pl Orange Polska.

Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender: Tutaj

źródło: Sotrender

Kan