Korzystanie z mediów społecznościowych, takich jak GoldenLine, Facebook, NK.pl, LinkedIn, Google+ oraz Twitter, staje się wśród Polaków coraz bardziej powszechne. Większość z nas odwiedza je codziennie bądź kilka razy w miesiącu – wynika z raportu sporządzonego przez serwis społecznościowy GoldenLine. Ogromna i stale rosnąca popularność sprawia, że wirtualne sieci zastępują dziś tradycyjne metody kontaktu, oraz stają się najważniejszym środkiem do wymiany poglądów i wyrażania opinii. Raport dowodzi, iż wraz z dynamiką rozwoju polskiego segmentu social media coraz bardziej widoczny staje się podział na sferę prywatną– domenę Facebooka , NK.pl czy Google + oraz służbową kojarzoną z szybko rozwijającymi się portalami specjalizującymi się w kontaktach zawodowo – biznesowych.


90 proc. ankietowanych najchętniej korzysta z GoldenLine. 45 proc. badanych deklaruje, że odwiedza najpopularniejszy polski biznesowy serwis społecznościowy przynajmniej kilka razy w miesiącu. Natomiast co trzeci respondent loguje się w GoldenLine.pl raz w tygodniu, co dziewiąty ankietowany jest stałym bywalcem biznesowej społeczności – odwiedzając ją codziennie. 42 proc. respondentów zwraca uwagę na pozostałe działające w Polsce serwisy społecznościowe związane z karierą (Profeo i LinkedIn). Co trzeci respondent deklaruje, iż odwiedza tego typu platformy przynajmniej kilka razy w miesiącu. Regularnie kilka razy w tygodniu w serwisach kariery loguje się co czwarty respondent, co dziesiąty – codziennie.

Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę z tego jak efektywnie budować w sieci swój zawodowy wizerunek – mówi Monika Samojlik, Marketing Manager GoldenLine.pl. W znacznej mierze o tym, jak potencjalni pracodawcy widzą nas w Internecie decyduje już nie tylko w pełni uzupełnione wirtualne CV ale także stała aktywność w branżowych grupach dyskusyjnych. Wiąże się to z koniecznością stałej obecności w celu dokładnego poznania możliwości biznesowych serwisów społecznościowych. Społeczności internetowe takie jak Facebook, Nk.pl czy Google+ nie odgrywają znaczącej roli w procesie rekrutacji.

Liczący sobie w Polsce ponad 9 milionów użytkowników Facebook, jest codziennie odwiedzany przez ponad 70 proc. respondentów. Co piąty ankietowany deklaruje, iż korzysta z największego na świecie medium społecznościowego kilka razy w tygodniu. Badanie przeprowadzone przez GoldenLine we wrześniu tego roku dowodzi, iż trzecim cieszącym się największą popularnością serwisem w Polsce jest NK.pl. 47 proc. spośród 1600 ankietowanych oświadcza, iż posiada konto na „Naszej Klasie”. Jednak ponad 50 proc. z nich korzysta z NK.pl zaledwie kilka razy w roku.

W Polskim Internecie obowiązuje podział na prywatną i służbową strefę działań. Portale profesjonalne, jak GoldenLine, są miejscami gdzie dzielimy się informacjami publicznymi, budujemy swój wizerunek zawodowy i nawiązujemy czysto biznesowe kontakty – mówi Marta Zielińska, Dyrektor agencji interaktywnej MSL Social Hive Poland. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku Facebooka czy NK.pl, gdzie rzadko kiedy dodajemy do znajomych szefa, a nawet jeśli, to szybko zmieniamy ustawienia prywatności tak, żeby nie widział tego, czego nie chcemy o sobie mówić w pracy.

Badanie przeprowadzone przez GoldenLine dowiodło, że najmniejszym zainteresowaniem ze strony Internautów cieszą się Google+ (37 proc.) oraz Twitter (16 proc.). Z medium społecznościowego Google’a korzystamy sporadycznie – kilka razy w roku (33 proc.). Ponad 50 proc. użytkowników Tiwttera deklaruje, iż wchodzi w świat „Tweetów ”tylko kilka razy w roku. Co trzeci ankietowany loguje się kilka razy w miesiącu, natomiast jedynie co dziesiąty respondent „tweetuje” kilka razy w tygodniu.

W ankiecie, przeprowadzonej w we wrześniu 2012 roku przez biznesowy serwis społecznościowy, wzięło udział 1600 użytkowników portalu.

źródło: GoldenLine.pl

Kan