Telekomunikacja: podsumowanie

  • Największe strony: Serce i Rozum, Play oraz Orange Polska
  • Względny przyrost liczby fanów wyróżniał fanpage Virgin Mobile Polska, Cyfrowy
    Polsat i Heyah
  • Największy bezwzględny przyrost liczby fanów osiagnęły fanpage Serce i Rozum,
    Heyah oraz Orange Polska
  • Najwięcej użytkowników Facebooka zaangażowały strony Orange Polska, Serce
    i Rozum oraz Play
  • Największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Virgin
  • Mobile Polska, T−Mobile PL i Heyah
  • Największy Interactivity Index wypracowały fanpage Orange Polska, Play i Serce
    i Rozum
  • Najwyższe wartosci Relative Interactivity osiagnęeły fanpage Virgin Mobile
    Polska, Play4U i T−Mobile PL
  • Najwyższe średnie dzienne wartości Talking About osiagnęły fanpage Serce i
    Rozum, Play i Orange Polska

W rankingu według liczby fanów w ciągu ostatniego miesiąca zmieniło się niewiele. Liderzy pozostali na swoich miejscach z tą różnicą, że zgodnie z oczekiwaniami, Orange Polska przekroczyło barierę miliona fanów. Tym samym na podium w kategorii „telekomunikacja” mamy już wyłącznie profile z siedmiocyfrową liczbą fanów, co w skali polskiego Facebooka jest ewenementem (warto przy okazji zauważyć, że telekomy dominują także w rankingu TOP5 markowych stron w Polsce, gdzie zajmują aż trzy miejsca). W takiej sytuacji ciekawszy jest dół tabeli, gdzie możemy dostrzec zniknięcie z zestawienia profilu Netii (co potwierdza, że ta marka nienajlepiej radzi sobie w społecznościowej komunikacji).


Trudno jest zawsze mówić obiektywnie o samym sobie, ale wrzesień bez wątpienia należał do profilu Orange Polska. Widać to zarówno w poziomie zaangażowania fanów, jaki i w indeksie interaktywności, a więc kluczowych dla oceny efektywności działań komunikacyjnych wskaźnikach. Jest to zapewne przynajmniej częściowo efekt decyzji, by obsługę klientów (social care) prowadzić bezpośrednio na wallu w komentarzach lub w dedykowanej zakładce. Widać, że ta forma kontaktu z klientami przynosi dobre efekty. W wypadku obu wskaźników zwracają uwagę wyniki Virgin Mobile Polska, przy czym trzeba dostrzec fakt, że najmłodszy na rynku operator wciąż korzysta z przywilejów beniaminka i w tym zapewne w głównej mierze leżą źródła jego efektów. Czas pokaże, czy w kolejnych miesiącach uda się mu uniknąć raf i mielizn „żebrolajków” i zaoferować użytkownikom oryginalny content, pozwalający jej budować zaangażowaną społeczność
– komentuje Paweł Patkowski Dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska.

W rankingu najbardziej angażujących postów zauważyć można, że dużym uznaniem cieszyły się we wrześniu wpisy odwołujące się do emocji i samopoczucia. Czy to wina jesieni, czy może po prostu wszyscy stają się bardziej sentymentalni?

Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends: Tutaj

źródło: Sotrender

Kan