Telekomunikacja: podsumowanie
- Największe strony: Serce i Rozum, Play oraz Orange Polska
- Względny przyrost liczby fanów wyróżniał fanpage Virgin Mobile Polska, Cyfrowy
Polsat i Heyah - Największy bezwzględny przyrost liczby fanów osiagnęły fanpage Serce i Rozum,
Heyah oraz Orange Polska - Najwięcej użytkowników Facebooka zaangażowały strony Orange Polska, Serce
i Rozum oraz Play - Największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Virgin
- Mobile Polska, T−Mobile PL i Heyah
- Największy Interactivity Index wypracowały fanpage Orange Polska, Play i Serce
i Rozum - Najwyższe wartosci Relative Interactivity osiagnęeły fanpage Virgin Mobile
Polska, Play4U i T−Mobile PL - Najwyższe średnie dzienne wartości Talking About osiagnęły fanpage Serce i
Rozum, Play i Orange Polska
W rankingu według liczby fanów w ciągu ostatniego miesiąca zmieniło się niewiele. Liderzy pozostali na swoich miejscach z tą różnicą, że zgodnie z oczekiwaniami, Orange Polska przekroczyło barierę miliona fanów. Tym samym na podium w kategorii „telekomunikacja” mamy już wyłącznie profile z siedmiocyfrową liczbą fanów, co w skali polskiego Facebooka jest ewenementem (warto przy okazji zauważyć, że telekomy dominują także w rankingu TOP5 markowych stron w Polsce, gdzie zajmują aż trzy miejsca). W takiej sytuacji ciekawszy jest dół tabeli, gdzie możemy dostrzec zniknięcie z zestawienia profilu Netii (co potwierdza, że ta marka nienajlepiej radzi sobie w społecznościowej komunikacji).
Trudno jest zawsze mówić obiektywnie o samym sobie, ale wrzesień bez wątpienia należał do profilu Orange Polska. Widać to zarówno w poziomie zaangażowania fanów, jaki i w indeksie interaktywności, a więc kluczowych dla oceny efektywności działań komunikacyjnych wskaźnikach. Jest to zapewne przynajmniej częściowo efekt decyzji, by obsługę klientów (social care) prowadzić bezpośrednio na wallu w komentarzach lub w dedykowanej zakładce. Widać, że ta forma kontaktu z klientami przynosi dobre efekty. W wypadku obu wskaźników zwracają uwagę wyniki Virgin Mobile Polska, przy czym trzeba dostrzec fakt, że najmłodszy na rynku operator wciąż korzysta z przywilejów beniaminka i w tym zapewne w głównej mierze leżą źródła jego efektów. Czas pokaże, czy w kolejnych miesiącach uda się mu uniknąć raf i mielizn „żebrolajków” i zaoferować użytkownikom oryginalny content, pozwalający jej budować zaangażowaną społeczność – komentuje Paweł Patkowski Dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji Orange Polska.
W rankingu najbardziej angażujących postów zauważyć można, że dużym uznaniem cieszyły się we wrześniu wpisy odwołujące się do emocji i samopoczucia. Czy to wina jesieni, czy może po prostu wszyscy stają się bardziej sentymentalni?
Zapraszamy do lektury pełnego raportu Fanpage Trends: Tutaj
źródło: Sotrender
Kan
Jak na niezbyt dużą oddzielną markę heyah radzi sobie zaskakująco dobrze w rankingach, ciekawe jaka jest dokłada ilość użytkowników tej sieci.
Z Epikurem trudno, żeby sobie Heyah nie radziła. To się nazywa pomysł 🙂